مقالات

انواع گل رز به تفکیک رنگ

بدون شک می‌توان گل رز را یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع گل‌ها دانست. دلیل اول محبوبیت این گل در اصل شکل ظاهری آن است. این گل بسیار زیبا بوده و در عین حال شیک به نظر می‌رسد. دومین دلیل جذابیت این گل را می‌توان رنگ‌های متنوع آن دانست. جالب است بدانید که هر کدام از این رنگ‌ها معنا و مفهوم متفاوتی دارند. پس اگر می‌خواهید به یکی از افرادی که برایتان ارزشمند است گل رز هدیه دهید، حتماً باید مفهوم رنگ‌های مختلف آن را بدانید. البته این نکته که کدام رنگ گل رز چه مفهومی دارد ممکن است در فرهنگ‌های مختلف متفاوت باشد. اما ما در اینجا قصد داریم که به صورت کلی و جهانی به این مسئله بپردازیم. پس در ادامه این مقاله از سایت گل بیار با ما همراه باشید تا انواع گل رز به تفکیک رنگ را بشناسید.

انواع گل رز به تفکیک نژاد

شاید این نکته را ندانید که گل رز هم نژادهای مختلفی دارد. در واقع می‌توان گفت که این نژادها شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما ممکن است تفاوت‌های کوچکی هم با هم داشته باشد. در ادامه انواع این گل را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • گل رز آلبا

یکی از مشهورترین انواع گل رز، گل رز آلبا است. این گل گلبرگ‌ها پر و متراکمی دارد. همچنین رنگ‌های رایج آن عموما سفید و کرم است. 

  • گل رز بوربون 

این گل برای اولین بار در کشور فرانسه کشف شد. به همین دلیل هم اسم آن را بوربون گذاشتند. گل رز بوربون شکل کروی و توپی شکل بیشتری نسبت به سایر گل‌های رز دارد. همچنین رنگ گلبرگ‌های آن به شکل طیفی هستند و عموما از رنگ سفید به صورتی خاص و زیبایی می‌رسند.

  • گل رز بالارونده

یک نوع از گل رز وجود دارد که از آن برای تزئین سردر باغ‌ها یا طاق‌های خاص استفاده می‌شود. این گل به راحتی در هر حالتی رشد کرده و به دیوار یا طاق‌های فلزی می‌چسبد و رشد می‌کند. این گل برای طراحی فضای سبز حیاط در باغ‌ها بهترین انتخاب بوده و در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است.

  • گل رز فلوریبوندا

این گل گلبرگ‌های بازتری دارد و در رنگ‌های خیره‌کننده‌ای مانند نارنجی و زرد به بازار عرضه می شود. بهتر است از این گل برای تزئین باغ یا حیاط استفاده کنید. این گل یک نوع گل صحرایی به حساب می‌آید و نیاز شدیدی به نور آفتاب دارد.

انواع گل رز به تفکیک رنگ و مفهوم آن‌ها

انواع گل رز به تفکیک رنگ و مفهوم آن‌ها

  • گل رز بنفش

بیشتر گل رزهای بنفش، نژادشان گل رز هیبریدی چای است. این گل‌ها عطر بسیار زیادی دارند و بسیار خوش رنگ و زیبا هستند. در سال 1964 این گل برای اولین بار کشف شد. اغلب این گل‌ها ۳۵ گلبرگ دارند و اندازه‌شان حدود ۱۰ سانتی متر است. 

  • گل رز سفید 

گل رز سفید نماد جوانی و معصومیت است. دو نوع از بهترین انواع نژادهای گل رز سفید را می‌توان رز هیبریدی چای و رز بالا رونده دانست. هر دوی این گل‌ها زمانی که به رنگ سفید باشند زیبایی دو چندانی به حیاط یا باغ شما می‌بخشد. گل رز سفید بالارونده عطر بسیار زیادی دارد و بوی آن بسیار شیرین است. حتی شاید کمی از بوی وانیل را هم از آن حس کنید. این گل از نژاد بالارونده معمولاً حدود ۱۲۰ عدد گلبرگ دارد که باعث می‌شود شکل آن جذاب‌تر به نظر برسد.

  • گل رز سبز 

شاید تا به حال گل رز سبز رنگ ندیده باشید! اما این گل نماد رشد و فراوانی است و ظاهری بسیار زیبا دارد. در برخی از فرهنگ‌ها هم این گل را نماد باروری و جوانی می‌دانند. رنگ سبز این گل باعث می‌شود که طراوت و شادابی بسیار زیادی به فضای شما اضافه شود. همچنین اگر فضایی دارید که رنگ قالب و اصلی در آن سفید است بهتر است از گل رز سبز استفاده کنید.

  • گل رز قرمز

شاید بتوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین رنگ گل رز را قرمز دانست. گل رز قرمز نماد عشق و علاقه بسیار زیاد است که معمولاً برای انواع موقعیت‌ها و مناسبت‌ها استفاده می‌شود. همچنین گل رز قرمز را می‌توان از پرطرفدارترین انواع گل دانست. این گل برای تبریک مراسم تولد، سالگرد ازدواج، تبریک تولد نوزاد، همچنین روز عشق کاربرد دارد. حتی می‌توان بدون مناسبت خاصی هم این گل را تهیه کرد.

  • گل رز مشکی

گل رز مشکی از آن دسته گل‌هایی است که کاربرد آن بسیار محدود به نظر می‌رسد. اما در واقع چنین نیست! از این گل می‌توان برای تسلیت فوت یک شخص و در مراسم خاکسپاری استفاده کرد. همچنین می‌توان برای تبریک روز عشق یا نشان دادن عشق و علاقه بسیار زیاد به فردی، آن را به شخص مورد نظر هدیه داد. گل رز مشکی بسیار خاص بوده و پیدا کردن آن هم کاری بسیار دشوار است. به همین دلیل هم قیمتش بالاتر از سایر رنگ‌هاست.

برای آشنایی بیشتر با گل سیاه و کاربردشان مقاله گل های با تم مشکی و تیره را بخوانید.

  • گل رز صورتی

گل‌های رز صورتی بعد از گل‌های رز قرمز بیشترین کاربرد و میزان محبوبیت را بین جوانان و به خصوص خانم‌ها دارند. به همین دلیل اگر می‌خواهید به یک خانم هدیه‌ای زیبا بدهید که از آن لذت ببرد، می‌توانید گل رز صورتی یا قرمز را انتخاب کنید. البته همانطور که می‌دانید این یک قانون کلی و جهانی نیست و ممکن است برای اشخاص متفاوت، تغییر کند. گل رز صورتی در بسیاری از موقعیت‌ها مانند جشن تولد یا تبریک زایمان یکی از انتخاب‌های عالی است. این گل در واقع نماد ظرافت و لطافت است. 

  • گل‌های رز رنگین کمانی

اگر به دنبال یه گل رزی هستید که ظاهری خاص و متفاوت داشته باشد، باید به سراغ گل‌های رزی بروید که رنگشان رنگین کمانی است. حالا منظورمان از رنگ رنگین کمانی چیست؟ به گل‌های رزی که رنگ‌های مختلفی دارند و هر گلبرگ آن‌ها یک رنگ متفاوت است یا طیفی رنگی دارد، رنگین کمانی می‌گویند. ظاهر این گل‌ها بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد.

  • گل رز آبی

گل رز آبی نمادی از رمز و راز و منحصر به فرد بودن است. افرادی که قول رز آبی دوست دارند، معمولاً کسانی هستند که از خاص بودن نمی‌ترسند. همچنین علاقه دارند که خلاقانه و متفاوت و خارج از چارچوب فکر کنند. رز آبی در کنار گل ادریسی سفید جذابیت بسیار زیادی به یک دسته گل می‌دهد.

نتیجه گیری

برای خریدن گل رز یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید انتخاب رنگ است. حتی شاید تنوع موجود در رنگ‌های گل رز باعث شود که شما در هنگام خرید کمی گیج شوید. اما با نکاتی که ما در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم می‌توانید تصمیمات بهتری در رابطه با انتخاب رنگ گل رز بگیرید. البته در نهایت این شما هستید که باید با توجه به اطلاعات موجود در این مقاله تصمیم خود را اتخاذ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا