مقالات

گران‌ترین گل های آپارتمانی برای نگهداری

گران‌ترین گل های آپارتمانی

افراد بسیاری در سراسر دنیا گیاهان مختلفی در فضای داخلی خانه و یا در حیاط خود پرورش می‌دهند و به آن ها علاقه دارند. پرورش گیاهان در محیط خانه مزایای بسیاری برای شما به دنبال خواهد داشت که از جمله آن ها می‌توان زیباسازی محیط و ایجاد حس خوب در ساکنین را نام برد. زمانی که قصد خرید گیاهان آپارتمانی را دارید، احتمالا مشاهده خواهید کرد که برخی از این گیاهان گران‌تر از بقیه هستند. در این مقاله با وبلاگ گل بیار به معرفی و بررسی گران‌ترین گل های آپارتمانی و ویژگی های آن ها می‌پردازیم.

چرا برخی از گیاهان آپارتمانی گران‌تر هستند؟

پیش از شناخت گران‌ترین گل های آپارتمانی بهتر است ابتدا به پاسخ این سوال بپردازیم که شاید سوال بسیاری از شما باشد. گران بودن یک گیاه آپارتمانی در یک دوره خاص می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مهم‌ترین دلیل نادر و کمیاب بودن این گیاه خاص است. 

گران‌ترین گل های آپارتمانی معمولا گیاهانی هستند که در هر محیط و هر کشوری رشد نمی‌کنند و معمولا شرایط رشد دشواری دارند. در واقع به عمل آوردن و به ثمر رساندن آن ها یا زمان زیادی طول می‌کشد و یا تلاش زیادی می‌خواهد. این گیاهان گاهی اوقات وارداتی هستند و گاهی اوقات با فراهم کردن شرایط لازم در داخل کشور پرورش داده می‌شوند.

دلیل دیگر برای گرانی این گیاهان می‌تواند زیبایی و ظاهر خاص آن ها باشد. گل ها و گیاهانی که ظاهر متفاوت و بسیار زیبا دارند معمولا با قیمت های بالاتری به فروش می‌رسند. همچنین فراوانی یک گیاه نیز می‌تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد. برخی گل ها مانند رز در ابعاد گسترده پرورش داده می‌شوند و قیمت آن ها بسیار پایین‌تر از گل های خاصی است که به سختی می‌توان آن ها را پرورش داد.

علاوه بر آن برخی گل ها و گیاهان در دوره خاصی از زمان محبوبیت بسیار زیادی پیدا می‌کنند و تبدیل به گران‌ترین گل های آپارتمانی می‌شوند. در واقع درخواست بالا برای این گل ها باعث افزایش قیمت آن ها می‌شود. کیفیت کاشت و پرورش یک گل و ویژگی های خاص آن نیز می‌توانند باعث شوند همان گونه گیاه نسبت به هم نوعان خود که در شرایط معمولی پرورش داده شده‌اند گرانتر باشد.

انواع گران‌ترین گل های آپارتمانی

انواع گران‌ترین گل های آپارتمانی

گران‌ترین گل های آپارتمانی امروزه تنوع بسیار بالایی پیدا کرده‌اند و با قیمت های مختلفی به فروش می‌رسند. گرچه قیمت همه آن ها برای یک گیاه تزئینی بالاست، با این حال تنها برخی از آن ها قیمت های بسیار عجیب و سر به فلک کشیده دارند و اغلب این گیاهان را می‌توان با کمی پس انداز به خانه اضافه نمود. اگر علاقه مندید که بیشتر با گران‌ترین گل های آپارتمانی آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

1-سانسوریا: گیاه سانسوریا با وجود اینکه در دسته گران‌ترین گل های آپارتمانی قرار می‌گیرد، اما قیمت آن تنها کمی از گیاهان معمولی بالاتر است و این گیاه ارزش این مبلغ را خواهد داشت. مهم‌ترین ویژگی این گیاه زیبا، تطابق راحت آن با محیط های مختلف است. سانسوریا با وجود علاقه به نور زیاد، اما در محیط های کم نور نیز می‌تواند رشد خوبی داشته باشد. در صورتی که آبیاری منظم را رعایت کنید تا مدت طولانی می‌تواند از زیبایی این گیاه لذت ببرید.

2-فیکوس بونسای: گیاه بونسای یکی از گران‌ترین گل های آپارتمانی است که برای هدیه دادن بسیار مناسب است. بونسای یک هدیه شیک و لوکس محسوب می‌شود و می‌توانید با هدیه دادن بونسای در یک گلدان زیبا به عزیزانتان آن ها را خوشحال کنید. این گیاه در واقع شبیه به یک درخت واقعی است که به ابعاد کوچک درآمده است. بونسای حاصل هنر کشاورزان ژاپنی است که توانسته‌اند این گیاه زیبا را در این ابعاد پرورش دهند. پرورش آن چندان دشوار نیست، تنها باید نور و آب کافی را برایش تامین کنید و خاک سالمی در اختیارش قرار دهید.

3-زاموفیلیا: این گیاه نیز یکی از گران‌ترین گل های آپارتمانی و لوکس‌ترین گیاهان برای فضای داخلی است. زاموفیلیا ظاهر بسیار ساده و شیکی دارد و برای محیط هایی که به سبک مینیمال طراحی شده‌اند گزینه بسیار مناسبی است. این گیاه پرورش بسیار آسانی دارد و به نور مستقیم و آبیاری زیاد احتیاجی نخواهد داشت. با وجود همین شرایط ساده به خوبی رشد می‌کند و مدت طولانی زنده و شاداب می‌ماند.

4-آلوکازیا آزلانی: گیاه آلوکازیا آزلانی یکی از گران‌ترین گل های آپارتمانی است که ظاهر خاص و متفاوت آن واقعا ارزش قیمت بالای آن را دارد. این گیاه دارای برگ های بسیار بزرگ براق با رنگ سبز تیره و با شیار هایی صورتی و بنفش است که بی نهایت زیبا و خاص جلوه می‌کند. یکی از علل گرانی این گیاه علاوه بر ظاهر خاص و زیبا، کمیاب بودن آن است. با وجود برگ های بزرگ، بدنه آلوکازیا آزلانی کوچک است و به گلدان کوچکی برای پرورش آن نیاز دارید.

5-برگ انجیری ابلیکوا: گیاهان برگ انجیری انواع مختلفی دارند که گونه ابلیکوا یکی از آن ها است. این گیاه شاید گران قیمت‌ترین گیاه این لیست باشد. جالب اینجاست که این گیاه تا چند سال گذشته با قیمت پایین و معمولی به فروش می‌رسید و طرفداران زیادی نداشت، اما با تبلیغات گسترده و محبوب شدن این گیاه در میان مردم ناگهان قیمت آن صعود عجیبی پیدا کرد و کمیاب شد. برگ انجیری ابلیکوا برگ های سبز نسبتا تیره براق و بزرگی دارد و ویژگی خاص و منحصر به فرد آن سوراخ های بزرگ و کوچک وسط برگ ها است که شکل یک توری را به برگ های این گیاه می‌دهند.

6-برگ انجیری ابلق: برگ انجیری ابلق یکی دیگر از انواع گیاهان برگ انجیری است که در دسته گران‌ترین گل های آپارتمانی قرار می‌گیرد. بسیاری از انواع گیاهان برگ انجیری با قیمت متوسط و مناسب به فروش می‌رسند، اما نوع ابلق آن به علت دو رنگ بودن و داشتن رنگ سفید و سبز روشن در کنار سبز تیره، ظاهر خاص‌تر و قیمت بسیار بالایی دارد. به طور کلی برگ های بزرگ برگ انجیری از هر نوعی که باشند می‌توانند زیبایی خانه شما را دو چندان کنند و مقدار زیادی رنگ سبز و تازگی به خانه بیاورند.

7-آنتوریوم صورتی: گیاه آنتوریم صورتی که یکی دیگر از گران‌ترین گل های آپارتمانی است نیز ظاهری بسیار خاص و زیبا دارد. برگ های این گیاه بزرگ، براق و قلبی شکل هستند و رنگ صورتی بسیار ملایم و زیبایی به رنگ بدن فلامینگو ها دارند. به همین دلیل این گیاه به نام گیاه فلامینگو نیز شناخته می‌شود. ناگفته نماند که آنتوریوم صورتی می‌تواند برای کودکان و حیوانات خانگی سمی باشد و باید دور از دسترس آن ها نگهداری شود.

8-اسپاتی فیلوم: گیاه اسپاتی فیلوم نیز گیاهی بسیار ظریف و زیبا با گل های سفید شیپوری است که علاوه بر گل ها، برگ های بزرگ و براق زیبایی نیز دارد. ویژگی مثبت این گیاه تطبیق آسان با محیط داخلی خانه و نور غیر مستقیم است که کار شما را برای پرورش ان آسان خواهد کرد. همچنین این گیاه نیز ممکن است برای حیوانات خانگی و کودکان سمی باشد و باید مراقب آن ها باشید.

9-ارکیده شنژن: گل های ارکیده به طور کلی یکی از گران‌ترین گل های آپارتمانی هستند و نوع شنژن این گل که در چین پرورش داده می‌شود به طرز عجیبی قیمت بسیار بالاتری نیز دارد. یکی از علل گرانی این گل ظریف و زیبا، رشد بسیار کند و دشوار آن است. گفته می‌شود گل دادن این گیاه در حدود 4 تا 5 سال طول می‌کشد، اما به قدری زیبا و خوش عطر و بو است که ارزشش را دارد.

10-فیلودندرون: گیاه فیلودندرون که به عنوان پرنسس صورتی نیز شناخته می‌شود، یکی از گران‌ترین گل های آپارتمانی است که می‌توان گفت ارزش این قیمت بالا را دارد. برگ ها و بخشی از ساقه این گیاه به صورت ترکیبی از سبز تیره و صورتی رشد می‌کنند و ظاهر بسیار خاص و عجیبی دارند. برگ های آن نسبتا بزرگ و براق هستند و تعداد برگ های اطراف هر ساقه زیاد است.

11-فیکوس بنجامین: از دیگر انواع گران‌ترین گل های آپارتمانی می‌توان فیکوس بنجامین را مثال زد. این گیاه برگ های کوچک و دورنگی دارد و به شکل یک درختچه کوچک رشد می‌کند. ریشه های این گیاه کمی حساس هستند و باید برای آبیاری آن دقت کافی را به خرج دهید. اگر آبیاری بیش از حد باشند ممکن است ریشه های گیاه دچار پوسیدگی شوند. همچنین برای جلوگیری از ریزش برگ ها، باید فیکوس بنجامین را در مقابل نور مناسب اما غیر مستقیم قرار دهید.

12-بامبو: گیاه بامبو ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی دارد و همچنین در دسته گران‌ترین گل های آپارتمانی نیز قرار می‌گیرد. این گیاه ساقه های ضخیم و بلندی دارد که در انتهای خود پیچ و خم هایی دارند و به شکل یک لوله به نظر می‌رسند. مهم‌ترین ویژگی بامبو ها این است که در نور بسیار کم داخل خانه نیز دوام می‌آورند و تنها کافیست آبیاری آن ها را رعایت کنید. همچنین این گیاهان می‌توانند به خوبی هوای داخلی خانه را تصفیه کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله با برخی از گران‌ترین گل های آپارتمانی آشنا شدید و علت گرانی این گل ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. برخی از این گل ها توسط افراد مشهور تبلیغ می‌شوند و در عکس و فیلم های آن ها به نمایش درمی‌آیند و به این ترتیب طرفداران آن ها افزایش می‌یابد. اما همانطور که گفته شد علت گرانی اغلب این گیاهان، ظاهر خاص و متفاوت، دشواری در کشت و پرورش، کمیاب بودن و غیره است.

اگر به گل ها گیاهان علاقه زیادی دارید و می‌توانید شرایط لازم برای پرورش گیاه در خانه را فراهم نمایید، در آن صورت می‌توانید روی این گیاهان سرمایه گذاری کنید. اگر فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان و یا محیط مناسب برای رشد آن ها را در اختیار ندارید بهتر است سرمایه زیادی را به گیاهان گران قیمت اختصاص ندهید، زیرا در صورت رسیدگی نامناسب ممکن است به سرعت از بین بروند.

سوالات متداول

1-آیا پرورش گل های گران قیمت سخت‌تر از گل های معمولی است؟

در برخی موارد ممکن است یک گیاه خاص و گران قیمت شرایط بسیار دشوار‌تری برای رشد نیاز داشته باشد و لازم باشد که نحوه پرورش آن را به درستی یاد بگیرید. اما در اغلب موارد گیاهان گران قیمت نیز مانند گیاهان معمولی نیاز به یک حد متعادل از نور و آبیاری دارند و نیاز نیست کار خاصی برای رشد آن ها انجام دهید.

2-آیا گیاهان گران قیمت همگی ویژگی خاص و متفاوتی دارند؟

خیر، برخی از گیاهان گران قیمت ویژگی خاص و متفاوتی نسبت به گیاهان ارزان و قیمت مناسب ندارند. تنها تبلیغات گسترده و نگهداری این گیاهان توسط افراد مشهور باعث افزایش تقاضا برای آن ها و افزایش قیمتشان شده است. با این حال گل های گران قیمتی نیز هستند که کاملا ارزش قیمت بالا را دارند و بسیار خاص و متفاوت هستند.

3-از کجا می‌توان گران‌ترین گل های آپارتمانی را خرید؟

گران‌ترین گل های آپارتمانی با وجود کمیاب بودن در برخی موارد، در سال های اخیر به لطف فراهم شدن شرایط لازم برای رشد در گلخانه ها، فراوانی مناسبی دارند و می‌توانید آن ها را از گلخانه های خاص و سایت های گل فروشی تهیه نمایید. شاید بسیاری از این گل ها در گلفروشی های سطح شهر موجود نباشند اما با کمی جستجو می‌توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا