مقالات

بهترین گل ها برای تزئین سالن عروسی

برای داشتن یک مراسم عروسی زیبا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای بیشتر افراد به خصوص جوانان، مراسم ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است. جشن عروسی، در حقیقت جشن کنار هم قرار گرفتن دو عاشق و شروع یک زندگی جدید به حساب می‌آید. با برگزاری جشن عروسی در کنار خانواده و دوستان، می‌خواهیم شادی پیدا کردن شریک زندگی و پیوند دو قلب را با عزیزانمان شریک شویم. 

جشن ازدواج، یکی از احساساتی‌ترین لحظات زندگی هر بانوی جوان است. به همین دلیل می‌توان گفت، یکی از دغدغه‌های، بیشتر خانم‌ها، برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر، جشن عروسی است. در سراسر دنیا بررسی جزئیات اجرای این مراسم، به عهده عروس خانم و یا دوستان اوست. از انتخاب لباس عروس و داماد گرفته تا سالن محل برگزاری و همچنین جزئیات نحوه پذیرایی از مهمانان، به علاوه‌ی انتخاب رنگ و وسایل مربوط به سفره عقد و حتی تزئینات سالن عروسی را خود عروس همراه با خانواده و دوستان نزدیکش انجام می‌دهد. در این مقاله همراه با گل بیار به چگونگی گل آرایی سالن عروسی و نکاتی برای انتخاب گل مناسب میپردازیم.

همه دوست دارند مراسم عروسیشان را با تزئیناتی شیک و زیبا، به یادماندنی‌تر کنند. برای این که یک جشن و مراسم اشرافی، لوکس و باشکوه داشته باشید، چند نکته‌ی پر اهمیت و ضروری وجود دارد. با رعایت آن‌ها می‌توانید به هدفی که در سر دارید که همان برگزاری مراسمی خاص و متفاوت است، برسید و تجربه منحصر به فردی را کسب کنید. در ادامه به این  نکات ضروری و مهم اشاره می‌کنیم. 

  • توجه به نحوه طراحی کارت دعوت
  • انتخاب یک لباس عروس مناسب با توجه به بودجه 
  • خریدن یک کفش راحت که در روز عروسی شما را اذیت نکند.
  • تهیه‌ی وسایل مورد نیاز برای چیدمان سفره عقد
  • انتخاب سبک و رنگ مناسب برای وسایل تزئینات تالار عروسی
  • خرید میوه و شیرینی باکیفیت و خوشمزه
  • انتخاب دسته گل مناسب برای عروس
  • انتخاب گل‌های مورد استفاده در تزئینات سالن عروسی 
  • سفارش تزئینات ماشین عروس
  • انتخاب فیلم‌بردار و عکاس مراسم

چرا توجه به گل‌آرایی سالن عروسی اهمیت زیادی دارد؟

زمانی که وارد تالار عروسی می‌شوید، یکی از اولین نکاتی که توجه‌تان را جلب خواهد کرد، تزئینات سالن است. مهم‌ترین بخش از تزئینات، استفاده از گل و نحوه گل‌آرایی فضای مورد نظر به حساب می‌آید. 

برای انتخاب گل مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به منظور تصمیم‌گیری درباره خرید گل مناسب برای تزئین سالن عروسی باید به چند نکته اساسی توجه کرد. در ادامه برخی از این نکات را به جزئیات برایتان شرح می‌دهیم.

  • توجه به رنگ‌بندی وسایل سالن

برای ایجاد هارمونی زیبا در سالن عروسی باید به انتخاب رنگ گل‌ها توجه کرد. مثلا اگر رنگ غالب وسایل سالن سفید است، با انتخاب رنگ صورتی یا بنفش می‌توان به فضا روح و شادابی بخشید. 

  • ایجاد بوی خوش در تالار عروسی

شما می‌توانید با انتخاب گل‌های معطر، فضایی خاطره‌انگیز و رویایی در سالن عروسی ایجاد کنید. مثلا عطر یاس تالار را رمانتیک و بسیار شیک جلوه می‌دهد.

  • لوکس‌تر کردن فضا

برای برگزاری یک مراسم لوکس و تشریفاتی، انتخاب نوع گل و نحوه دکور کردن آن، بسیار مهم است. برخی از گل‌ها مانند ارکیده و لیلیوم به هر چه زیبا و لوکس‌تر شدن تالار کمک می‌کنند.

انتخاب گل مناسب

بهترین گل ‌ها برای تزئین سالن عروسی

اگر بخواهیم لیستی از بهترین و پرطرفدارترین گل‌های مخصوص مراسم عقد و عروسی را برایتان تهیه کنیم، باید به گل‌های زیر اشاره کنیم.

  • رز 

گل‌های رز از قدیم الایام نشانه‌ای از عشق بی‌کران و بی‌انتها بوده‌اند. این گل‌ طرفداران زیادی دارد و در رنگ‌های بسیار متنوع به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سبک و رنگ مراسم عروسی‌تان، یک رنگ یا چند رنگ از رز‌ها را تهیه کنید.

  • آلاله 

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دسته گل عروس، گل آلاله است. به خاطر داشتن ظاهری زیبا و گلبرگ‌های متراکم، گل آلاله به یکی از محبوب‌ترین گل‌های مناسب مراسم عروسی تبدیل شده است. 

  • گل صدتومانی

یکی از تجملاتی‌ترین گل‌ها برای تزئین سالن عروسی، گل صدتومانی است. این گل ظاهری جادویی و خاص دارد. استفاده از رنگ سفید یا صورتی آن به مراسم شما جلوه بهتری می‌بخشد.

  • گاردنیا

گاردنیا شکوفه‌های زیبایی دارد. این گل دارای رایحه بسیار دلنشین و شیرینی است.

این گل انتخاب مناسبی برای تزئین میزهای تالار است. همچنین می‌توان برای تهیه تاج عروس هم از آن استفاده کرد. 

  • کوکب 

از رایج‌ترین گزینه‌ها برای تزئینات سالن عروسی، گل کوکب است. گل‌های کوکب رنگارنگ هستند و برای گل‌آرایی میز شام بهترین آیتم به حساب می‌آیند. 

  • لاله

گل لاله نمادی از عشق و ایثار و از خودگذشتگی است. به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. با توجه به رنگ‌بندی متنوع این گل، می‌توان آن را در هر مکانی به کار برد.

  • ارکیده

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره شد، یکی از لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین انواع گل‌ها، ارکیده است. این گل ظاهری بسیار شیک و کلاسیک دارد و از همین جهت برای تزئين در مراسم‌های عروسی تشریفاتی استفاده می‌شود. 

  • شکوفه یاس بنفش

شکوفه یاس بنفش یادآور فصل بهار و جوانی و تازگی است. برای همین هم از آن در مراسم‌های عروسی استفاده می‌شود. همچنین این گل بوی بسیار خوبی دارد و فضای داخلی سالن را معطر می‌کند.

  • یاسمن

از آن جایی که این گل بوی فوق‌ا‌لعاده‌ای دارد، در مراسم‌های خاص مانند عقد، عروسی، خواستگاری، بله‌برون و نامزدی آن را تهیه می‌کنند. این گل علاوه بر بوی خوبی که دارد، ظاهر زیبا و بسیار لطیفی هم دارد. برای طراوت بخشیدن به میز شام از این گل استفاده می‌شود. 

با در نظر گرفتن فصل، چگونه گل مناسب مراسم عروسی را انتخاب کنیم؟

چیزی که در انتخاب گل تاثیر بسیار زیادی دارد، فصلی است که در آن مراسم عروسی را برگزار می‌کنید. اگر فصل بهار را برای مراسم خود انتخاب کردید، می‌توانید هر گلی را که می‌خواهید تهیه کنید. زیرا در فصل بهار همه گل‌ها در دسترس هستند.

با این حال اگر مراسم شما در فصل تابستان است، بهتر است از گل‌های رنگی‌تر استفاده کنید.

گل‌های مناسب فصل پاییز شامل کوکب، گلایل سفید و مینا هستند.

در زمستان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزئین سالن عروسی، نرگس است. این گل که مخصوص فصل زمستان و بهار است، علاوه بر بوی بسیار خوبش، ظاهر زیبایی هم دارد. 

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رایج در زمان برگزاری مراسم که در واقع انتخاب بهترین گل برای تزیین سالن عروسی است، پاسخ دادیم. همچنین نحوه صحیح گل‌آرایی مراسم و نکاتی که باید به آن توجه کنید را توضیح دادیم. با توجه به بودجه‌ای که برای مراسم خود در نظر گرفته‌اید و همچنین فصلی که قصد دارید در آن عروسی را برگزار کنید، انتخاب‌های متنوعی پیش رویتان قرار دارد. از گل‌های مخصوص تزیین میز شام گرفته تا انتخاب دسته گل مناسب برای عروس و همچنین گل‌هایی که برای تزئین سالن و ماشین عروس در نظر گرفته‌اید، می‌توانند کیفیت مراسم را تحت تاثیر قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا