مقالات

راهنمای تزیین محل کار با گل، معرفی گل های مناسب محل کار

راهنمای تزیین محل کار با گل

تزیین محل کار با گل ایده بسیار جذابی است. زیرا یک تکنیک بسیار عالی برای نمای جذاب محل کار و خوشحال نگه داشتن کارمندان است. جالب است بدانید با گل آرایی دفتر کارتان، می‌توانید مراجعه کننده مشتری بیشتری به محل کار خود جذب کنید. حضور گل و گیاه در محل کار علاوه بر ایجاد یک حس متفاوت، باعث ایجاد شادی و انگیزه در کارکنان نیز می‌شود که در نهایت عملکرد موثر آنها را در پی دارد. در این مقاله گل بیار قرار است به تمام نکته هایی که در بین گل و گیاه و دفتر کار شما وجود دارد، بپردازیم.

تزیین دفتر با گل مناسب محل کار

با گرفتن یک گل برای دفتر کار خود یک حس متفاوت را به محل کارتان می‌آورید. می‌توانید از یک تابلو نقاشی و چند دست مبل یا کاناپه در آن وسط هماهنگ کنید. شاید برای محل کار کمی غیر رسمی یا فانتزی به نظر برسد، اما افراد هر سازمان، در محل کار خود نیز به مکانی دارند که حس آرامش و راحتی از آن بگیرند. در ادامه نکته هایی را مشاهده می‌کنید که باعث می‌شوند یک دکوراسیون عالی برای دفتر کار خود بچینید.

مکان همه چیز است

مکانی را پیدا کنید که نور زیادی از خورشید دریافت می کند. چون هر گیاهی برای زنده ماندن، نیاز به نور خورشید دارد. هر چند کم باشد! اگر از گیاهانی استفاده می‌کنید که به عنوان قلمه در آب هستند یا دسته گلی دارید که آن را در آب نگه داشته‌اید باید آب گلدان را تمیز نگه دارید. زیرا اب تازه باعث می‌شوند برش های تازه گیاهان بیشتر عمر کنند. اگر گلدان کامل و گیاه کشت شده در دفتر دارید هم باید به میزان رطوبت خاک آن توجه کنید تا گل و گیاه خود را تازه و زنده در دفتر کار خود نگه دارید.

انتخاب گلدان مناسب دفتر کار

هر گل و گیاهی که در نظر بگیرید نیاز به گلدان دارد. پس بهتر است گلدانی را انتخاب کنید که با تم و پالت سازمانی محل کار شما هماهنگ باشد. سفارش گلدان را می‌توانید از طریق گل فروشی ها هم انجام دهید. این مورد جز خدماتی است که اکثر گل فروشی ها ارائه می‌دهند و شما مجبور نیستید برای یافتن یک گلدان خود را به زحمت بیندازد.

رعایت سادگی

شما می‌توانید ایده های مختلفی برای گل های دفترتان یا میز کارتان داشته باشید. اما سعی کنید از سفارش رنگ های شلوغ، جیغ و درهم برهم خودداری کنید. گل های تک رنگ می توانند مناظر عالی برای دفتر شما به ارمغان بیاورند و حس آرامش و راحتی دفتر را بالا می‌برند.

گل خود را بشناسید

بهتر است در مورد گلی که برای دفتر خود می‌گیرید؛ ایده‌ای داشته باشید. مثلا بامبو را نماد قدرت و استواری می‌دانند یا گیاه یشم به خاطر ظاهر سکه مانندی که دارد نماد ثروت است. پس قبل از خرید گل مناسب محل کار حتما گیاه و گل خود را انتخاب کنید. همچنین اگر هیچ ایده‌ای در ذهن ندارید، توصیه های زیر را بخوانید تا راحت تر گیاه مناسب خود را پیدا کنید.

  1. بعضی از گیاهان برای حیوانات سمی هستند. مثل نیلوفر آبی. اگر در محل کار خود با حیوانات سروکار دارید از انتخاب این گل ها اجتناب کنید.
  2. برخی از گیاهان هم نسبت به شرایط محیطی حساس هستند و نیازمند رسیدگی و مراقبت بالایی می‌باشند.
  3. بعضی افراد هم هستند که نسبت به گل ها آلرژی دارند و نمی‌توانند در جایی که گل است، حضور داشته باشند. پس قبل از خرید گل روی میز کار یا محل کارتان با تمام همکارانتان در مورد این صحبت کنید.

اتاق پذیرایی و لابی سازمان

یک گل نه تنها در دفتر کار، بلکه در قسمت های پذیرایی و لابی سازمان نیز عالی به نظر می رسد. استفاده از گل ها یک استراتژی عالی در به رخ کشیدن برندینگ شرکت است چون به بهبود تصویر تجاری شناخته شده، کمک می‌کند. با توجه به بازار رقابتی امروز، استفاده از گل و گیاه در اتاق جلسه، لابی سازمان یا اتاق پذیرایی شرکت و میز پذیرایی یک ایده بسیار کاربردی است. همچنین این نکته از لحاظ علمی هم ثابت شده است که ارتباط مستقیمی بین گل ها و افزایش خلق و خو وجود دارد. چون برای هر مراجعه کننده یک لبخند آنی به همراه می آورد.

تاثیر عاطفی گل و گیاه

این رفتار که از گل ها برای بیان احساسات خود استفاده کنیم، چیزی معمول است. شاید اثری که دیدن یک دسته گل برای شریک کاری‌تان به همراه دارد، باعث روشنی روزش شود. شما می‌توانید با سفارش یک گل، از کارمندان خود قدردانی کنید، تولد آنها را تبریک بگویید یا به آن ها انگیزه دهید.

اگر برنامه های شلوغ کاری تان به شما این اجازه را نمی‌دهد که به صورت حضوری سفارش دهید، میتوانید با صرفه جویی در وقت و هزینه خود اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

راهنمای تزیین محل کار با گل

 

پیشنهاداتی برای خرید گل مناسب محل کار

  •  رز: محبوب ترین گل بین گل های سراسر جهان شناخته می‌شود و اکثر مردم آن را دوست دارند. تقریبا در هر رنگی موجود است و هررنگ معنی خاص خود را القا می‌کند.
  •  سوسن: رنگ لذت بخشی دارد و شکوفه های آن همیشه ارتعاشات خالص و مثبت را پخش می کنند.
  •  ارکیده: شکوه و زیبایی خاص خود را دارند در طیف متنوعی از رنگ ها تولید می‌شوند (صورتی، بنفش، قرمز، سفید و …). عمر ماندگاری بالایی هم دارند. چه در گلدان باشند چه در یک دسته گل.
  •  میخک: این گل به عنوان نماد صبر شناخته می‌شود و آرامش را به ذهن دعوت می‌کند. گل میخک روحیه ای پاک و مهربان را پرورش می دهد.

مزایای تزئین محل کار با گل

تزئین محل کار با گل می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر این گل ها تازه باشند و به صورت هماهنگ با دکوراسیون و تم رنگی محیط کار انتخاب شوند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین مزایای خرید گل برای تزئین محل کار خواهیم پرداخت که می‌تواند مورد توجه مدیران شرکت ها و سازمان های مختلف قرار گیرد.

  • افزایش زیبایی و جذابیت: استفاده از گل در محیط کار، زیبایی و جذابیت را به فضای کاری اضافه می‌کند. رنگارنگ بودن گل‌ ها و طرح ‌های زیبای آن ها احساس آرامش و انرژی مثبت را برای کارکنان و مشتریان ایجاد می‌کند.
  • بهبود هوای داخلی: گل ‌ها به عنوان بخش کوچکی از طبیعت در محیط کار، بهبود هوای داخلی را تسهیل می‌کنند. آن ها اکسیژن را تولید و دی ‌اکسید کربن را جذب می‌کنند. بهبود کیفیت هوا می‌تواند تمرکز و کارآیی را در محیط کار افزایش دهد.
  • کاهش استرس: گل‌ ها بر کاهش احساس استرس تاثیر مثبتی دارند. تحقیقات نشان داده است که حضور گ ل‌ها در محل کار می‌تواند استرس را کاهش دهد و احساس آرامش و اطمینان خاطر را به کارکنان منتقل کند.
  • افزایش خلاقیت و تمرکز: تزئین محل کار با گل می‌تواند خلاقیت و تمرکز را در کارکنان افزایش دهد. گل ‌ها و رنگ ‌های زنده آن ها به عنوان محرک‌ های بصری عمل می‌کنند و مغز را به ایده ‌پردازی و خلاقیت تشویق می‌نمایند.
  • جذابیت دکوراسیون: گل ها و گیاهان مختلف، امروزه به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منازل و شرکت ها شناخته می‌شوند و می‌توانند در هر بخشی از فضا قرار گیرند و دکوراسیون شما را جذاب‌تر جلوه دهند. از جمله این فضا ها می‌توان گلدان های روز میز یا کنار پنجره ها و یا فضاهایی برای کاشت گل و گیاه به صورت اختصاصی را مثال زد.
  • جذب مشتریان: تزئین محل کار با گل می‌تواند به جذب مشتریان کمک کند. وجود گل‌ ها در فضای کاری می‌تواند محیطی دلپذیر و دوستانه را برای مشتریان ایجاد کند و آن ها را به شرکت و سازمان شما جذب نماید.
  • بوی خوش: شما می‌توانید در صورت امکان، از گل های دارای عطر و بوی ملایم برای محیط کار استفاده کنید. به این ترتیب در فضا به صورت طبیعی همواره یک بوی خوش وجود دارد و این حس مثبت را به هر شخصی که به تازگی وارد محیط کار شما می‌شود نیز القا خواهد کرد.

بنابراین تزئین محل کار با گل می‌تواند تاثیر زیادی بر محیط کار و افراد حاضر در آن داشته باشد. زیبایی، آرامش، خلاقیت و ایجاد محیطی دلپذیر تنها برخی از مزایا و تاثیراتی هستند که گل ‌ها به فضای کاری می‌آورند.

سخن پایانی

چه گیرنده گلها یک رئیس باشد، چه کارمند؛ به یاد داشته باشید که آداب گل در محل کار از مکانی به مکان دیگر متفاوت است. برخی از ادارات در مورد گل ها قوانین سخت گیرانه تری دارند و این موضوع را نباید نادیده گرفت. یک دسته گل ساده، مانند گل مروارید یا آفتابگردان، می تواند یک شرط مطمئن باشد. شما همچنین می‌توانید یک گیاه گلدانی یا یک گیاه ارسال کنید تا روی میز کار قرار بگیرد. می‌توانید برای دیدن گل های مختلف و ثبت سفارش از سایت ما دیدن کنید. 

سوالات متداول

 

خرید گل برای رئیس یا ارشد به چه صورت باید باشد؟

هنگام ارسال گل برای رئیس خود، باید مراقب رنگ گل ها باشید. علاوه بر اجتناب از گل های بحث برانگیز، باید از ارسال بادکنک یا گل آرایی های بزرگ خودداری کنید. دانستن اینکه هر نوع گلی معنای نمادین خود را دارد ضروری است. همچنین باید اخلاق کاری گیرنده و اینکه آیا آنها از دریافت گل در محل کار خود قدردانی می کنند یا خیر را در نظر بگیرید. ارسال یک هدیه تولد یا سالگرد برای رئیستان باید به شدت یک تلاش گروهی باشد. در غیر این صورت به عنوان یک رفتار چاپلوسانه شناخته خواهد شد.

خرید گل برای مشتری یا یک شریک تجاری چه قواعدی دارد؟

روابط مشتری یا شریک تجاری بسیار ظریف است و برای جلوگیری از پا گذاشتن روی خط قرمز های کاری، نیاز به قدم های دقیق دارد. خرید گل برای شریک تجاری یا مشتری فقط در صورتی پیشنهاد می‌شود که مدت‌هاست آنها را می‌شناسید. گل هایی که برای این گروه می‌توانید بخرید، بابونه و ارکیده هستند که با هدایای جانبی مثل شیرینی یا محصولات شرکت تان، تزیین شده است. در نهایت به یاد داشته باشید که ارسال گل های گران قیمت ممکن است پیام اشتباهی را ارسال کند.

خرید گل برای همکار اتیکت خاصی دارد؟

از سفارش دسته گلی که ممکن است باعث بحث و جدل در محل کار شود، خودداری کنید. دسته گل های رز زرد، گل صد تومانی، گل های بابونه یا گل های لاله، صمیمیت محل کار را به بهترین نحو بیان می کنند. برای کسانی که آلرژی دارند، باید گیاهان گلدانی را سفارش دهند.

تبریک تولد با فرستادن گل در محل کار، اقدام شایسته‌ای است؟

یکی از راه های تبریک تولد، ارسال گل است. با این حال، هنگام ارسال گل به محل کار، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، نباید در روز تولد همکارتان در محل کارتان گل رز قرمز بفرستید، زیرا ممکن است پیام اشتباهی به آنها بدهد. تهیه یک گل آرایی سفارشی برای یک همکار در روز تولدشان ایده خوبی است، اما باید از استفاده از رنگ های رمانتیک اجتناب کنید.

گل‌های رنگارنگ مانند گل لاله و ارکیده از بهترین انتخاب‌های تحویل گل برای تولد هستند. همچنین می‌توانید با کتاب یا لوازم التحریر ممتاز زیبایی بیشتری هدیه دهید.

ارسال گل همدردی در محل کار چه قانونی دارند؟

ابراز همدردی با ارسال گل در محل کار برای همکاران یک حرکت غیر معمول نیست. بسیاری از شرکت‌ها این رفتار را یک حرکت خاص می‌دانند که به کارمندان خود بفهمانند که به آنها اهمیت می‌دهند و در مواقع سخت پشتیبان آن ها هستند. ارسال یک دسته گل با یک پیام شخصی می تواند آرامشی خالص به همراه داشته باشد.

ارسال گل برای دوران بازنشستگی، انتخاب مناسبی است؟

نکته اصلی برای خرید گل در دوران بازنشستگی این است که برای همه کارمندان خود ثابت قدم باشید. در غیر این صورت این تفکر اشتباه ایجاد می‌شود که شما برای کار آنها ارزشی قائل نبودند. هر چیزی که آغازی داشته باشد، پایانی هم دارد. مشاغل مشابه هستند و همکاران اغلب شغل خود را ترک می کنند تا به سمت فرصت های بهتر بروند یا بازنشسته شوند. اگر آنها را به خوبی می شناسید، ابراز قدردانی از همراهی و همکاری آنها با تحویل گل تازه در طول سالیان بسیار ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا