مقالات

گل‌های آپارتمانی مناسب فصل بهار

گل‌های آپارتمانی مناسب فصل بهار برای کاشتن کدامند ؟

بدون تردید بهار را می‌توان به عنوان زیباترین فصل سال به حساب آورد. از بارش‌های بهاری با طراوت و تازگیشان گرفته، تا سبز شدن درختان و شکوفه دادن گل‌های زیبا و فوق‌العاده خوش عطر همگی بخشی از زیبایی‌های فصل بهار هستند. پس چرا این طراوت و تازگی را با خود به خانه نبرید؟ 

قرار دادن یک گلدان گل تازه و چشم‌نواز روی میز تحریر، در بالکن خانه، در آشپزخانه یا حتی روی میز عسلی اتاق خواب، به خانه شما جلو بهاری می‌دهد و باعث می‌شود که شادابی و طراوت آن چند برابر شود. در این مقاله از سایت گل‌بیار قصد داریم تا شما را با بهترین گل‌های آپارتمانی مناسب فصل بهار آشنا کنیم؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

ممکن است تصور کرده باشید که گل‌هایی مانند نرگس و زعفران بهترین گزینه برای کاشتن در فصل بهاره هستند. با این حال، این گیاهان را معمولا در اواخر پاییز می‌کارند تا پیازشان در فصل بهار جوانه بزند. برای آن که با نحوه نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان بیشتر آشنا شوید، مقاله آموزش نگهداری گل در گلدان‌ های داخلی را مطالعه نمایید. در نتیجه انتخاب خوبی برای کاشتن در بهار نیستند. ما در گل بیار به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اوایل بهار، بهتر است گل‌های زیر را بکارید :

  • گل بنفشه :

بنفشه به تنهایی نماد فصل بهار است. این گل زیبا و خوش رنگ انتخاب خوبی برای کاشتن در بهار به حساب می‌آید. همچنین این گل در آپارتمان هم به راحتی رشد می‌کند. به خصوص اگر بالکن مناسبی برای کاشت گیاه داشته باشید، بهتر است بنفشه بکارید. توجه داشته باشید که گل بنفشه نیاز به نور آفتاب زیادی دارد، بنابراین گلدان آن را در جایی بگذارید که نور مستقیم آفتاب را دریافت کند.

  •  گل اطلسی :

اطلسی‌ها بی‌نهایت زیبا هستند. اگر برای زیبا‌تر کردن حیاط یا خانه خود می‌خواهید که در فصل بهار گلی را بکارید، بهترین انتخاب برایتان اطلسی است. اطلسی رنگ‌های متنوع و زیبایی هم دارد که به هر مکانی جلوه فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. گل اطلسی را باید در اوایل بهار که هنوز هوا کمی خنک است بکارید و مراقب باشید که یخ نزند. این گل نیاز به آبیاری صحیح و اصولی دارد تا به خوبی رشد کند.

  • گل شمعدانی :

شمعدانی گلی است که احتمالا آن را بارها دیده‌اید و می‌شناسید. این گل‌ها برای تزئین کردن و زیبایی بخشیدن به پشت پنجره یا لبه تراس انتخابی عالی هستند. گل شمعدانی با رنگ صورتی یا قرمز چشم‌گیری که دارد، حال و هوای بهار را با خود به خانه شما می‌آورد. این گل را نباید در جایی قرار داد که هوا خیلی سرد باشد. زیرا به راحتی در سرما از بین می‌رود. پس سعی کنید آن‌ها را در جایی بکارید که حداقل حدود ۵ ساعت از روز در زیر نور آفتاب باشند و خیلی هم آن‌ها را آبیاری نکنید.

  • گل آهار :

گل آهار یکی از مقاوم‌ترین گل‌های بهاری است. این گل نیاز شدیدی به آبیاری ندارد ولی باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. رنگ‌های آن هم بسیار متنوع و زیبا هستند. این رنگ‌ها شامل زرد، صورتی، نارنجی و قرمز می‌شوند. جالب است بدانید که آهار ظاری پفکی و زیبا دارد و در عین حال ظریف و جذاب است. اگر از این گل درست مراقبت کنید، برای مدت طولانی و تا اوایل فصل پاییز هم سالم باقی خواهد ماند.

گل‌های آپارتمانی

  • گل میمون :

زمانی که اسم گل میمون را می‌شنوید شاید کمی تعجب کنید. اسنپدراگون نام دیگر این گل‌هاست. این گل‌های ساقه بلندی دارند و به شکل گل مریم هستند. البته رنگ آن‌ها مانند مریم فقط سفید نیست و رنگ‌های متنوع دیگری هم دارند. این گل‌ها ظاهری خاص و تجملاتی دارند و معمولا گلدانشان را برای تزئین در بالکن می‌گذارند و یا شاخه آن را جدا کرده و در گلدان آب روی میز غذاخوری از آن‌ها استفاده می‌شود. این گل‌ها را می‌توان در فصل بهار کاشت. فقط این را بدانید که با گرم شدن هوا این گل از بین می‌رود و دوباره در پاییز شکوفه خواهد داد.

  • گل میخک :

اکثر گل‌های میخک به رنگ صورتی پررنگ و زیبا هستند. گلبرگ این گل هم حالت چین‌دار و جذابی دارد که رویش خطوط سفید یا صورتی رنگ نقش بسته است. این گل‌ها روی دیوار به راحتی رشد می‌کنند و شکل خیلی زیبایی به خانه می‌دهند. بهترین کار این است که آن‌ها را در ورودی و راهروها یا درب خارجی تراس آپارتمان قرار دهید تا کل دیوار را با گل‌های صورتی خود زیبا کند. این گیاه آبیاری زیادی لازم ندارد ولی خیلی به نور آفتاب علاقمند است. این گل حتی گرمای تابستان را هم می‌تواند تحمل کند و آسیبی نبیند.

  • گل یاسمن :

این گل همانطور که می‌دانید بوی فوق‌العاده خوبی دارد. کاشت و نگهداری از یاسمن امری آسان بوده و در خانه هم امکان‌پذیر است. تنها کافیست نور مناسب و آبیاری به موقعی داشته باشید تا این گل هر روز خانه‌تان را خوشبو و معطر کند.

برای تزئین کردن خانه از کدام گل‌های آپارتمانی مناسب فصل بهار استفاده کنیم ؟

اگر علاقه‌ای به باغبانی ندارید و فقط می‌خواهید برای مدت چند روز حال و هوای بهار را به خانه خود بیاورید، بهتر است گلدان‌هایی که در بالا گفتیم را انتخاب نکنید و به سراغ انتخاب دسته گل‌هایی بروید که برای مدت یک هفته خانه شما را خوشبو و زیبا می‌کنند. از بهترین گل‌ها برای برای تزیین کردن خانه های آپارتمانی در فصل بهار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گل لاله :

یک شاخه یا یک دسته گل لاله قرمز و شاداب می‌تواند برای مدت چند روز به خانه شما طراوت و شادابی زیادی ببخشد. البته لاله رنگ‌های دیگری هم دارد که با توجه به رنگ دکوراسیون خانه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

  • گل نرگس :

برای معطر کردن فضای خانه بهترین و ارزان‌ترین انتخاب گل نرگس است. این گل ظاهر متنوعی ندارد ولی بوی خوش آن شما را مست خواهد کرد. به خصوص اگر در روزهای پیش رو مهمان دارید، انتخاب نرگس را به شدت به شما توصیه می‌کنیم.

  • گل لیلیوم :

اگر بودجه شما محدودیتی ندارد گل لیلیوم صورتی یا سفید را انتخاب کنید. این گل به خانه شما بوی خوش، ظاهری زیبا و جلوه‌ای اشرافی و تجملاتی می‌بخشد. 

نتیجه گیری 

انتخاب گل در فصل بهار بسیار آسان است زیرا اکثر گل‌ها در این فصل به راحتی رشد کرده و شکوفه می‌دهند. برای آن که از طراوت و شادابی بهار لذت ببرید و این زیبایی را به خانه خود بیاورید، گل‌هایی که در بالا نام بردیم را در خانه بکارید یا به صورت شاخه‌ای بخرید و لذت ببرید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا