مقالات

راهنمای فروش آنلاین گل و گیاه برای کسب و کارهای محلی

فروش آنلاین گل و گیاه به ما کمک می‌کند دنیایی جدید را تجربه کنیم. گیاهان قهرمانان گمنام دنیای ما هستند. آنها به ما کمک می‌کنند از محیطی زیبا لذت ببریم و در عین حال مزایای درمانی را ارائه می‌دهند که ما را سالم و عاقل نگه می‌دارد. و به نظر می‌رسد، گیاهان حتی می‌توانند خلاء ناگهانی زندگی اجتماعی ما را در طی رویدادهایی مانند همه گیری COVID-19 پر کنند.

از آنجایی که افراد بیشتری به این دلایل گیاهان خریداری می‌کنند، شما این فرصت را دارید که با یادگیری نحوه فروش گیاهان به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. در این راهنمای مبتدیان در سایت گل بیار، ما مراحل مربوط به فروش آنلاین گل و گیاه را مرور خواهیم کرد. اگر به گیاهان علاقه دارید و تجربه قبلی در اداره یک کسب و کار دارید، دنبال کردن آنها برایتان آسان تر خواهد بود. اما حتی اگر تجربه‌ی قبلی هم ندارید، همچنان می‌توانید به‌عنوان یک کارآفرین گیاهی موفق شوید.

چگونه به فروش آنلاین گل و گیاه بپردازیم؟

  1. تصمیم بگیرید چه گیاهانی را بفروشید.

از گیاهان و ادویه‌ها گرفته تا گیاهان فضای باز، دانه‌ها و پیازها، دنیای گیاه شناسی برای فروش آنلاین گل و گیاه پر از تنوع است. انتخاب گیاهان برای فروش معمولاً نه تنها شامل علایق خود، بلکه نوع محصولاتی است که به آنها دسترسی دارید، اینکه آیا فضای لازم برای نگهداری آن اقلام را دارید یا خیر، و چند چیز دیگر را نیز شامل می‌شود.

برخی از گزینه‌های بالقوه برای گیاهانی که می‌توانید به صورت آنلاین بفروشید عبارتند از:

  •       گیاهان آپارتمانی. به گیاهان داخلی مانند کاکتوس‌ها، ساکولنت‌ها، سرخس‌ها و گیاهان عنکبوتی فکر کنید.
  •       دانه‌ها و پیازها. لامپ‌ها، دانه‌ها و منابع در حال رشد را در نظر بگیرید تا به مشتریان کمک کنید از ابتدا رشد کنند.
  •       محصولات مراقبت از گیاه. به کود، خاک، چراغ‌های رشد و غذای گیاهی خاص فکر کنید. این محصولات را می‌توان همزمان با گیاهان زنده نیز به فروش رساند.
  •       دکور خانه. گلدان‌های آویزان، گلدان‌های تزئینی گیاهان و سینی‌ها را می‌توان به طور مستقل یا در کنار گیاهانی که آنها را پر می‌کند فروخت.
  •       کیت و تراریوم. ترکیبی از تامین کنندگان گیاهان و گیاهان زنده را برای ساخت تراریوم در خانه ارائه دهید.
  1.  گیاهان خود را تامین کنید.

دو روش رایج برای یافتن گیاهان مورد نیاز مشتریانتان در فروشگاه گل و گیاه و فروش گل و گیاه ارزان وجود دارد. اولین و زمان‌برترین گزینه این است که گیاهان خود را برای فروش بکارید. می‌توانید در باغ خود گیاهان بکارید، گلخانه ایجاد کنید یا حتی در یک قسمت اجاره کنید.

رشد گیاهان نیاز به دانش زیادی در مورد مراقبت از گونه‌های مختلف گیاهی دارد. همچنین باید در نظر بگیرید که اگر تعداد سفارشات شما افزایش یابد، چگونه تولید را مقیاس خواهید کرد. از خود بپرسید آیا فضا و شرایط مناسبی برای رشد و مراقبت از گیاهان دارید؟

یک گزینه ساده تر برای بسیاری از فروشندگان برای فروش آنلاین گل و گیاه، تهیه گیاهان از گلخانه‌ها، نهالستان‌ها، پرورش دهندگان حرفه‌ای و تامین کنندگان است. می‌توانید شخصاً از گلخانه‌های محلی بازدید کنید یا وب سایت‌های متعلق به شرکت‌های اطراف را بررسی کنید. هنگامی که به دنبال بهترین منبع گیاهان هستید، به یاد داشته باشید:

  •       در اطراف خرید کنید. تامین کنندگان مختلف می‌توانند مزایای متفاوتی را ارائه دهند. برخی از آنها حداقل برای تعداد گیاهانی که باید بخرید دارند. دیگران می‌توانند مشاوره، پشتیبانی و خدمات بیشتری ارائه دهند.
  •       پرورش دهندگان محلی را در نظر بگیرید. ارائه دهندگان محلی اغلب به شما معاملات بهتری ارائه می‌دهند زیرا آنها مجبور نیستند هزینه زیادی را برای بسته بندی و حمل و نقل هزینه کنند.
  •       روابط را شکل دهید. سعی کنید یک رابطه مثبت با تامین کننده خود ایجاد کنید. یک رابطه خوب با تامین کننده شما می‌تواند منجر به معاملات بهتر در دراز مدت شود.
  •       فصلی بودن را درک کنید. در نظر بگیرید که چه نوع گیاهانی در زمان‌های معینی از سال با تامین کنندگان مختلف موجود خواهد بود. ممکن است لازم باشد در طول سال از یک تامین کننده به تامین کننده دیگری نقل مکان کنید.
  •       چندین تامین کننده داشته باشید اگر فقط یک تامین کننده دارید و مشکلی در محصولات آنها پیش می‌آید، با مشکل جدی مواجه خواهید شد. منبع یابی از چندین تامین کننده تضمین می‌کند که همیشه یک نسخه پشتیبان داشته باشید و بتوانید به طیف وسیع تری از محصولات دسترسی داشته باشید.
  1.  از گیاهان خود عکس بگیرید

عکاسی از محصول برای جلب توجه مردم و فروش آنلاین گل و گیاه بسیار مهم است، به خصوص اگر کالایی را با تمرکز زیادی روی زیبایی شناسی می‌فروشید (مانند گیاهان و گل ها). می‌توانید یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید یا از مسیر DIY برای عکاسی از گیاهان استفاده کنید. با هر دو رویکرد، بهترین شیوه‌های عکاسی محصول را که در همه دسته بندی‌ها اعمال می‌شود، دنبال کنید.

نکات عکاسی از گیاهان:

  •       در نور طبیعی عکس بگیرید. نور طبیعی به مشتریان شما ایده واقعی تری از گیاهانی که می‌فروشید می‌دهد. از فیلترها دوری کنید، زیرا ممکن است منجر به برآورده نشدن انتظارات مشتری شود.
  •       از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. با دوربین‌های با کیفیت و شارپ، تلفن‌های هوشمند امروزی کاملاً قادر به فیلم‌برداری از فیلم‌های آموزشی مراقبت از گیاهان، تصاویر پشت صحنه و سایر عکس‌ها برای استفاده در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک هستند.
  •       عکاسی سه بعدی را در نظر بگیرید. گرفتن عکس سه بعدی از محصولات شما به مشتریان شما امکان می‌دهد از فناوری AR برای قرار دادن گیاهان در خانه‌های خود استفاده کنند.
  •       یک شات سبک زندگی بگیرید. با قرار دادن اقلام در یک فضای طبیعی، مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری، به مشتری خود کمک کنید تا تصور کند که گیاه شما چگونه خواهد بود.
  •       روی جزئیات دقیق تمرکز کنید. برای کمک به نشان دادن رنگ‌ها و بافت‌های هر گیاه، عکس‌های نزدیک بگیرید.
  1.  یک فروشگاه آنلاین گیاهان ایجاد کنید

برای فروش گیاهان به صورت آنلاین، باید یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید تا بتوانید محدوده خود را به نمایش بگذارید و سفارشات مشتریان را بپذیرید.

با Shopify یا سایت‌های ایرانی مانند پرتال می‌توانید به راحتی یک فروشگاه گیاهی بسازید، حتی اگر هیچ مهارت برنامه نویسی یا طراحی نداشته باشید.

وقتی نوبت به صفحات محصول شما برای فروش آنلاین گل و گیاه می‌رسد، مطمئن شوید که اطلاعات استانداردی مانند توضیحات گیاه، اندازه و گونه‌ها را همراه با تصاویر واضح محصول درج کنید. همچنین استفاده از این فضا را برای آموزش در نظر بگیرید. برای مثال، می‌توانید جزئیات مفیدی مانند pH ایده‌آل برای شرایط رشد را درج کنید و نکات مراقبت از گیاه را برای ساختن با مخاطبان ارائه دهید.

  1.  برند گیاه خود را بسازید

متمایز کردن فروشگاه گیاهان خود از سایر وب سایت‌های فروش گیاهان به شدت به برند بستگی دارد. به آنچه شما را منحصر به فرد می‌کند فکر کنید و از آن به عنوان ارزش پیشنهادی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، نام تجاری خرده‌فروشی آنلاین گیاه Grounded ریشه در قدرت گیاهان برای آوردن ذهن آگاهی و آرامش به زندگی روزمره دارد، پیشنهادی که در وب سایت و نسخه بازاریابی آن پخش می‌شود.

داستان برند دارید؟ آن را در صفحه درباره خود، در رسانه‌های اجتماعی و حتی روی بسته بندی به اشتراک بگذارید. ارزش‌های کسب و کار خود را ترسیم کنید، جزئیات هر گونه مشارکت خیریه را به اشتراک بگذارید و به مشتریان اجازه دهید شروع فروتنانه شما را تصور کنند. علاوه بر این، محتوای آموزشی ارائه دهید تا نشان دهید که آگاه هستید و به محصولات خود اهمیت می‌دهید.

  1.  گیاهان خود را قیمت گذاری کنید

اگر به دنبال یک تجارت جدید برای فروش آنلاین گل و گیاه هستید، قیمت گذاری هر محصول، از جمله گیاهان، می‌تواند دشوار باشد. اما انجام برخی تحقیقات در مورد رقبا برای دیدن نوع قیمت‌هایی که سایر مشاغل برای محصولات مشابه اعمال می‌کنند، می‌تواند نقطه شروعی برای شما باشد. همچنین فرمول کلی قیمت گذاری را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

  •       اطلاع از هزینه‌های کالاهای فروخته شده، بسته بندی و حمل و نقل
  •       ایجاد حاشیه سود کم
  •       پرداختن به هزینه‌های ثابت (مانند قیمت اجاره گلخانه)

قیمت گیاهان برای فروش آنلاین گل و گیاه بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، مشتری هدف شما یک نکته مهم خواهد بود. برخی از علاقه مندان به گیاهان و گل‌های سطح بالا مایلند برای یک گیاه کمیاب در شرایط خوب هزینه بیشتری بپردازند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند تعداد زیادی را با قیمت کمتری خریداری کنند.

عوامل دیگری که باید برای فروش آنلاین گل و گیاه در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  •       فصلی بودن اگر گیاهان خاصی را در زمانی که یافتن آنها در جای دیگر دشوار است ارائه می‌دهید، می‌توانید حق بیمه کمی برای هر چیزی که می‌فروشید دریافت کنید. با این حال، برای استفاده از مزیت فصلی، باید به یک زنجیره تامین قابل اعتماد با انتخاب متنوعی از محصولات دسترسی داشته باشید.
  •       نادر بودن یافتن برخی از گیاهان و دانه‌ها بسیار سخت تر از سایرین است. دانستن اینکه کدام گیاهان در بین مخاطبان هدف شما بیشترین تقاضا را دارند به شما کمک می‌کند تا قیمت مناسب را تعیین کنید.
  •       قیمت بازار. محدوده قیمت استانداردی را که اکثر افراد در صنعت شما استفاده می‌کنند در نظر بگیرید. در حالی که نام تجاری شما ممکن است دانه‌ها و گیاهان اولیه با کیفیت بسیار بالایی را ارائه دهد، قیمت گذاری هنوز باید مشابه آنچه مشتریان می‌توانند در جای دیگر آنلاین پیدا کنند، باشد.
  1. گیاهان خود را بسته بندی و ارسال کنید

بسته‌بندی و حمل و نقل صحیح کارخانه‌ها می‌تواند پیچیده باشد. برای محافظت از محصول باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید، به این معنی که در مورد بهترین راه‌ها برای ایمن نگه داشتن همه چیز از برگ گرفته تا ساقه و دانه گل تحقیق کنید.

هنگام بسته بندی و حمل و نقل گیاهان خود، مطمئن شوید که:

  •       قوانین و مقررات را تعیین کنید. قوانینی وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه انواع خاصی از مواد آلی و خاک می‌توانند از مرزها عبور کنند. به عنوان مثال، کانادا واردات خاک از ایالات متحده را به شرط داشتن مدارک مناسب مجاز می‌داند، اما اجازه واردات خاک از کشورهای دیگر را نمی‌دهد.
  •       درباره آب و هوا تحقیق کنید اگر قرار است گیاهان شما در طول حمل و نقل در معرض دمای شدید قرار گیرند، ممکن است لازم باشد بسته‌های حرارتی ترتیب دهید یا ون‌های متخصص را برای تغذیه آنها استخدام کنید.
  •       اقدامات حفاظتی انجام دهید. اقدامات متعددی وجود دارد که می‌توانید برای محکم کردن و محافظت از گیاه خود بردارید، از پیچیدن مقوا در اطراف پایه گیاه تا اطمینان از پوشاندن گلدان در پوشش حباب دار. اینجا گوشه‌ها را کوتاه نکنید.
  •       حامل‌ها را با دقت انتخاب کنید. گاهی اوقات، ایمن ترین راه برای حمل یک گیاه، تحویل سریع است. انتخاب ناقل‌هایی که هفت روز در هفته کار می‌کنند باعث می‌شود گیاهان شما برای مدت طولانی بدون نور یا مراقبت نمانند.
  •       در صورت امکان هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهید. در برخی موارد، ممکن است بتوانید گیاهان خود را بدون خاک و سایر لوازم جانبی ارسال کنید که می‌تواند وزن را افزایش دهد و در نتیجه قیمت حمل و نقل شما را افزایش دهد.

چگونه به فروش آنلاین گل و گیاه بپردازیم؟

مزایای فروش آنلاین گل و گیاه

فروش آنلاین گل و گیاه در مقایسه با مغازه فیزیکی و حضوری گل فروشی دارای مزایای قابل توجه و جذابی است که همین مزایا باعث گسترش فعالیت کسب و کار های آنلاین در زمینه فروش گل و گیاه شده‌اند. البته مغازه هایی که به صورت حضوری به فروش گل و گیاه مشغول هستند هم می‌توانند کسب و کار خود را به صورت آنلاین نیز گسترش دهند و علاوه بر فروش حضوری، یک فروشگاه آنلاین نیز داشته باشند و سفارش دریافت نموده و گل و گیاه را برای افراد ارسال کنند.

برخی از مهم‌ترین مزایای فروش آنلاین گل و گیاه برای فروشنده ها به شرح زیر است.

  • عدم نیاز به اجاره یا خرید مغازه
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه های سنگین برای تابلو و دکور مغازه
  • امکان پرورش گیاهان و تزئین آن ها در محیط باغ، گلخانه یا حتی حیاط منزلتان 
  • کاهش هزینه های جانبی و افزایش سود خالص
  • عدم نیاز به واسطه
  • آسان‌تر و سریع‌تر شناخته شدن و پیدا کردن مشتریان بیشتر
  • امکان ارسال و فروش گل و گیاه به مردم در نقاط مختلف شهر
  • امکان گسترش بیزینس و برندسازی حرفه‌ای در فضای مجازی و سایت
  • امکان بالا بردن تنوع محصولات در صورت داشتن ظرفیت کافی

به این ترتیب اگر یک باغ، گلخانه، یا حیاط بزرگ با خاک حاصلخیز و مناسب برای پرورش گیاهان در اختیار دارید و یا افرادی را در اطراف خود می‌شناسید که چنین امکاناتی را داشته و می‌توانند گل و گیاهان مورد نیازتان را در ابعاد گسترده پرورش دهند و تامین نمایند، بدون شک می‌توانید بیزینس فروش آنلاین گل و گیاه خود را راه اندازی نموده و شروع به کسب سود کنید.

در این مسیر لازم است علاوه بر شناخت گونه های گیاهی متنوع، ویژگی های هر کدام و نحوه پرورش و رشد هر نوع گیاه و نیاز هایش، مهارت هایی مانند تزئین دسته گل و شاخه گل، ترند های روز در زمینه گل و گیاه، ارتباطات قوی، دیجیتال مارکتینگ و فروش، تبلیغات در سایت و فضای مجازی، بهبود وضعیت دیده شدن سایت یا صفحه فضای مجازی و بسیاری مهارت های دیگر را به دست آورید.

کلام پایانی

در این مقاله فروش آنلاین گل و گیاه را بررسی کردیم. اولین چیزی که برای فروش آنلاین گل و گیاه عشق و علاقه است. وقتی از عشق و علاقه‌تان مطمئن شدید در این مسیر قدم بگذارید و از راهنمایی‌های گل بیار به عنوان بزرگ ترین مرجع فروش آنلاین گل و گیاه استفاده کنید. ما مفتخریم که بهترین و تازه ترین گل‌ها را به دست مشتریانمان می‌رسانیم.

سوالات متداول

آیا فروش گیاهان از خانه در بریتانیا قانونی است؟

شما به مجوزی برای فروش گیاهانی نیاز دارید که در جدول 8 قانون حیات وحش و حومه شهر و پس از 30 اکتبر 1981 گرفته شده است. پیوست IV ب دستورالعمل زیستگاه‌های اتحادیه اروپا و گرفته شده پس از ژوئن 1994 این شامل گیاهانی است که به عنوان گونه‌های حفاظت شده اروپایی شناخته می‌شوند.

چگونه گیاهان را حمل می‌کنید؟

مراحل آماده سازی و بسته بندی گیاهان با خیال راحت برای حمل و نقل عبارتند از:

  1. گیاه را آماده کرده و از خاک خارج کنید. به طور کلی گیاهان بهتر است با ریشه‌های برهنه به جای در گلدان حمل شوند.
  2. ریشه‌ها را در کاغذ مرطوب بپیچید.
  3. گیاه را در یک جعبه محکم قرار دهید.
  4. جعبه را با نوار بسته بندی محکم ببندید.
  5. برچسب‌های حمل و نقل و جابجایی مناسب را اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا