مقالات

بهترین گل ها برای تزئین منزل در شب یلدا

شب یلدا در فرهنگ ایرانیان، یک مراسم بسیار مهم و کهن است که از سالیان بسیار دور در میان مردم ایران باقی مانده و هر ساله جشن گرفته می‌شود. مردم در این شب بلند همراه با خانواده و اقوام دور هم جمع شده و با پهن کردن یک سفره زیبا، همراه با خوراکی های متنوع، جشن می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین بخش های این مراسم، تزئین میز و زیباسازی فضاست. گل ها یکی از بهترین عناصر تزئینی برای میز، میوه ها و یا حتی به عنوان هدیه‌ای برای این شب هستند. در ادامه با بهترین گل های شب یلدا و روش های استفاده از آن ها آشنا خواهیم شد.

شب یلدا، بلندترین شب سال

پیش از آشنایی با بهترین گل های شب یلدا، بهتر است کمی به آیین این شب مهم بپردازیم. شب یلدا بلندترین شب سال است که هر ساله در تاریخ 30 آذر ماه و همزمان با پایان پاییز و آغاز زمستان جشن گرفته می‌شود. از اواسط تابستان تا این تاریخ شب ها به مرور بلند و روز ها کوتاه می‌شوند، اما بعد از آغاز زمستان روز ها شروع به طولانی شدن نموده و طول شب کوتاه خواهد شد. به همین دلیل شب یلدا آخرین شب طولانی است و باید از این زمان برای کنار هم بودن و وقت گذراندن و شادی با اعضای خانواده استفاده کنیم.

در این شب زیبا، یک سفره چیده می‌شود که در آن خوراکی های مختلفی نظیر آجیل و خشکبار، شیرینی های متنوع، ظرف میوه همراه با میوه هایی نظیر انار و هندوانه قرار دارند. این سفره و میوه ها نماد اصلی شب یلدا هستند و به طور کلی تم تزئینات این مراسم به رنگ قرمز است. مردم در کنار یکدیگر جمع شده و علاوه بر خوردن خوراکی های خوشمزه، فال حافظ می‌گیرند و از کنار هم بودن لذت می‌برند.

همچنین در بسیاری از اقوام ایرانی مرسوم است که در اولین شب یلدا بعد از ازدواج دو جوان، هدایایی همراه با خوراکی های شب یلدا به منزل عروس برده می‌شود. برای تزئین این سبد های هدیه و همچنین تزئین میز شب یلدا در هر خانه‌ای می‌توان از انواع گل استفاده کرد و زیبایی این مراسم را دو چندان نمود.

کاربرد های گل در شب یلدا

بهترین گل های شب یلدا دو کاربرد اصلی در این مراسم زیبا و باستانی دارند. هدیه دادن و تزئین. به همین دلیل هر ساله همزمان با شب یلدا، گلفروشی ها اقدام به تزئین و فروش گل هایی با رنگ قرمز و تزئیناتی با همین رنگ می‌نمایند. در ادامه با این دو نوع کاربرد بیشتر آشنا خواهید شد.

1-تزئین

اولین و مهم‌ترین کاربرد بهترین گل های شب یلدا، تزئین است. شما می‌توانید با روش های خلاقانه و زیبا، میزآرایی و میوه آرایی را به کمک گل های مختلف انجام دهید. ظرف میوه شما می‌تواند با گل های رنگارنگ و متنوع، جذابیت بیشتری پیدا کند. همچنین میز شب یلدای شما می‌تواند با قرار گرفتن یک دسته گل یا گل های پراکنده در سراسر سفره زیباتر شود.

2-هدیه دادن

کاربرد دیگر بهترین گل های شب یلدا، هدیه دادن به عزیزان است. اگر برای یک تازه عروس مراسم شب یلدا را برگزار می‌کنید و یا به دیدن خانواده و عزیزان خود مثل پدربزرگ و مادربزرگ می‌روید، خرید یک شاخه یا دسته گل برای آن ها می‌تواند نشان دهنده محبت و علاقه شما باشد و افراد را خوشحال‌تر کند.

کاربرد های گل در شب یلدا

انواع روش های استفاده از گل در شب یلدا

برای استفاده از بهترین گل های شب یلدا، روش های متنوعی پیش روی شما خواهد بود. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت و یا مراجعه به گل فروشی ها ایده های مختلفی را ببینید و مناسب‌ترین گزینه بر اساس بودجه، سلیقه شما و دیگران و همچنین نوع هدف خود از خرید گل را پیدا کنید. در ادامه با برخی از روش های استفاده از بهترین گل های شب یلدا آشنا خواهید شد.

  • دسته گل: دسته گل های زیبا تزئین شده با بهترین گل های شب یلدا، گزینه بسیار مناسبی جهت تزئین میز و یا هدیه دادن هستند. این دسته گل ها می‌توانند با گل های قرمز رنگ همراه با رنگ های جذاب دیگر در کنار یکدیگر تزئین شوند. شما می‌توانید این دسته گل را در گوشه‌ای از میز شب یلدای خود قرار دهید و یا آن را به عزیزان خود به عنوان هدیه تقدیم نمایید.
  • سبد گل: سبد گل نیز مانند دسته گل، روش مناسب دیگری برای استفاده از بهترین گل های شب یلدا، جهت تزئین میز یا هدیه دادن است. سبد های گل می‌توانند توسط شما و با سلیقه شما سفارش داده شوند و یا می‌توانید آن ها را به صورت آماده از گلفروشی ها تهیه کنید.
  • میز آرایی: میز آرایی با بهترین گل های شب یلدا، ایده‌ای جذاب و خلاقانه است که هیچ گاه قدیمی نخواهد شد. گل های ظریف و رنگارنگ می‌توانند در نقاط مختلف میز و در میان ظرف های خوراکی های شب یلدا، با روشی هنرمندانه چیده شده و زیبایی میز را دو چندان کنند.
  • میوه آرایی: میوه آرایی نیز یک روش تزئینی و جذاب دیگر برای استفاده از بهترین گل های شب یلداست. گلبرگ ها یا گل های کامل از گونه ها و رنگ های مختلف می‌توانند در میان ظرف های میوه و در بین میوه های مختلف قرار داده شوند و یک تزئینات زیبا و خلاقانه را به وجود بیاورند.
  • شاخه گل: شاخه گل ها نیز روش مناسبی برای استفاده از بهترین گل های شب یلدا هستند. اگر قصد دارید به تمام مهمانان و افراد حاضر در جمع گل هدیه بدهید، می‌توانید شاخه گل های تزئین شده را به تعداد از گلفروشی تهیه کنید و تمام افراد جمع را خوشحال نمایید.

بهترین گل های شب یلدا 

اغلب افراد تصور می‌کنند که بهترین گل های شب یلدا باید حتما به رنگ قرمز باشند. با وجود اینکه تم این مراسم رنگ قرمز است و میوه هایی مانند هندوانه و انار مهم‌ترین نماد های آن هستند، با این حال گل هایی با رنگ های دیگر نیز می‌توانند برای تزئین یا هدیه دادن در این شب زیبا انتخاب شوند. در ادامه با بهترین گل های شب یلدا بیشتر آشنا خواهیم شد.

گل رز

گل های زیبا و رنگارنگ رز همواره یکی از اولین انتخاب های افراد برای تزئین یا هدیه دادن هستند. هر رنگ رز نماد و مفهوم خاصی را می‌رساند. به عنوان مثال رز قرمز نماد عشق است و می‌تواند علاقه شما به فردی که گل را به او می‌دهید اثبات کند. گل های رز یکی از بهترین گل های شب یلدا هستند که هم به عنوان هدیه و هم به عنوان تزئین بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

 گل لاله

گل های لاله نیز یکی از بهترین گل های شب یلدا هستند که رنگ های متنوع و جذابی از جمله رنگ قرمز دارند. رنگ قرمز لاله نیز معمولا به عنوان نماد عشق در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید از گل های لاله برای تزئین میز شب یلدا و یا هدیه دادن استفاده نمایید.

گل میخک

گل های میخک قرمز نیز می‌توانند برای تزئیناتی مانند میز آرایی و میوه آرایی در شب یلدا مورد استفاده قرار گیرند. گل میخک رنگ های متنوع دیگری نیز دارد که می‌توانید با رنگ قرمز ترکیب کنید و یک دسته گل و یا میز زیبا بسازید.

گل نرگس

گل نرگس جزو گل هایی با رنگ قرمز نیست و رنگ سفید و زرد زیبایی دارد که می‌تواند به عنوان ترکیبی با گل های قرمز رنگ برای تزئینات شب یلدا استفاده شود. گل های نرگس بوی بسیار مطبوع و دلنشینی نیز دارند که همین موضوع باعث می‌شود هدیه بسیار مناسبی به شمار بیایند.

به طور کلی گل های متنوع بسیاری می‌توانند به عنوان بهترین گل های شب یلدا انتخاب شوند و محدودیتی در زمینه انتخاب نوع گل نخواهید داشت، زیرا گل ها از هر نوعی که باشند، با رنگ ها و ظرافت خود می‌توانند تزئینات و هدایای شما را زیباتر کنند.

نتیجه گیری

شب یلدا، یک شب باستانی و مهم برای ایرانیان است که هر ساله در شب آخر پاییز جشن گرفته می‌شود. در این مراسم خانواده ها دور هم جمع شده و از خوراکی های مختلف مخصوص این شب لذت می‌برند. میز شب یلدا می‌تواند با گل های متنوع تزئین شود. همچنین شما می‌توانید بهترین گل های شب یلدا را به عنوان هدیه و به شکل دسته گل، سبد گل یا شاخه گل به عزیزانتان هدیه دهید.

سوالات متداول

1-بهترین هدیه برای شب یلدا چیست؟

برای انتخاب هدیه مناسب برای شب یلدا، باید ابتدا هدف خود از هدیه دادن و ارتباطتان با شخص را در نظر بگیرید. سپس بر اساس بودجه خود هدیه مناسب را انتخاب نمایید. اگر برای اعضای خانواده و عزیزانتان هدیه می‌گیرید، شاخه گل یا دسته گل می‌تواند هدیه بسیار مناسبی باشد. این هدیه زیبا می‌تواند هر شخصی را خوشحال کند و یک شب به یاد ماندنی برای او بسازد.

2-بهترین گل ها برای میز آرایی شب یلدا کدام هستند؟

برای میز آرایی شب یلدا بهتر است از گل هایی با اندازه کوچک و متوسط استفاده کنید. گل های رز، نرگس، میخک و غیره برای تزئین میز مناسب هستند. بهتر است شاخه گل را از محل شروع شاخه قیچی کنید و به روش های هنرمندانه در میان ظروف و خوراکی ها قرار دهید. همچنین می‌توانید یک دسته گل یا سبد گل را یک جا در گوشه‌ای از میز بگذارید. دقت داشته باشید اگر گل های قرمز رنگ انتخاب می‌کنید، رومیزی شما حتما به یک رنگ روشن مانند سفید یا کرم باشد.

3-آیا هدیه دادن جزو رسوم اصلی شب یلداست؟

خیر، هدیه دادن یکی از رسوم اصلی شب یلدا نیست و شما می‌توانید در صورتی که به این کار علاقه داشته باشید و بخواهید عزیزانتان را خوشحال کنید، به آن ها گل یا هدایای دیگر بدهید. البته اگر طبق رسم خانوادگی، برای اولین شب یلدای یک تازه عروس و داماد جشن می‌گیرید، هدایا بخش مهمی از مراسم خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا