مقالات

نکات کلیدی که در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا باید رعایت کنید

خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا آرزوی همیشگی افرادی است که از ماندگاری کوتاه مدت گل‌ها خسته شده‌اند. گل‌های قرار داده شده در گلدان یک دکور زیبا برای خانه هستند، آنها انرژی را به فضای داخلی می‌آورند. آنها افراد را سرزنده می‌کنند و جذابیتی خارق العاده به محیط خانه اضافه می‌کنند، بنابراین ارزش آن را دارد که تمام تلاش خود را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که این حالت تا زمانی که ممکن است ادامه یابد.

دانستن امکان افزایش عمر گل‌ها هنگام خرید گل و همچنین این واقعیت که برخی از گونه‌ها نسبت به سایرین دوام بیشتری دارند، مهم است. این باعث طراوت طولانی مدت و تمایل به خرید مجدد آنها می‌شود. ما در این مقاله در گل بیار نکاتی را برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا بررسی خواهیم کرد.

نکات خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا

  •   نوک شاخه‌ها را کوتاه کنید.

این کار باید به محض آوردن گل‌ها به خانه و قبل از قرار دادن آنها در گلدان انجام شود. ساقه‌ها را با زاویه 45 درجه حدود 1 سانتی متر با ابزار نوک تیز کوتاه کنید تا ساقه پاره نشود و سطح برش صاف شود. این نکته را در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا دست کم نگیرید.

  •   برگ‌ها را از پایین شاخه بردارید.

برگ‌ها با غوطه ور شدن در آب شروع به پوسیدگی می‌کنند و باعث تشکیل ترکیبات مضر برای گل می‌شوند که عمر دسته گل را کوتاه می‌کند. برای جلوگیری از این امر، برگ‌های زیر سطح آب را جدا کنید.

  •   آب کافی را دست کم نگیرید.

آبی که گلها در آن قرار دارند اهمیت دارد. اگر می‌خواهید عمر دسته گل خود را افزایش دهید، باید آب ولرم باشد و هر روز عوض شود تا رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها محدود شود. گلها باید تا عمق حدود ½ ساقه غوطه ور شوند. فقط ژربراها به سطح آب کم حدود 5 سانتی متر نیاز دارند. این نکته را در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا دست کم نگیرید.

  •   یک گلدان مناسب و تمیز انتخاب کنید.

همانطور که آب تمیز مهم است، یک ظرف تمیز نیز ضروری است. هر بار که آب را عوض می‌کنیم باید ساقه‌های گل و گلدان را بشوییم. ساقه‌ها نباید کثیف و چسبنده باشند، زیرا راحت تر پوسیده می‌شوند. گلدان باید با مایع شوینده ضد عفونی شود، دیواره‌های آن باید عاری از بقایای گیاهی یا رسوب باشد.

گلدانی که به درستی انتخاب شده باشد، دسته گل ما را به زیبایی نمایش می‌دهد و گل‌ها پایدار می‌شوند.

نحوه قرار دادن گل در گلدان

گلدان‌های بلند و باریک برای گل‌های تک با ساقه بلند و تک برگ ایده آل هستند. جنبه دیگر جنس گلدان است. بهترین و کاربردی ترین گلدان‌ها، گلدان‌های شیشه‌ای هستند. آنها تقریباً عمر هر دسته گلی را تقویت می‌کنند، جدا از آنچه بسیار مهم است، کنترل مقدار و خلوص آب را تا حد زیادی تسهیل می‌کنند و بنابراین به تثبیت عادت تعویض روزانه آب کمک می‌کنند.

یک گلدان استوانه‌ای، بسته به مدل، بر زیبایی یک دسته گل و یک دسته گل کمی بزرگتر تأکید می‌کند. گلدان توپی متناسب با دسته گل‌های گرد یا بیضی شکل است، اندازه آن مهم است. گلهای چنین ظرفی باید به خوبی روی لبه آن پخش شوند و یک کل هماهنگ ایجاد کنند.

گلدان‌های سرامیکی و فلزی بر ماهیت منحصر به فرد گل‌های عجیب و غریب و مزرعه تأکید می‌کنند (نسخه ساده رگ ها)، گلدان‌های چوبی یا سرامیکی برای گیاهان خشک عالی هستند، در حالی که اشکال مدرن و هندسی برای دسته‌های غیر معمول مناسب هستند.

احیای گل‌های پژمرده

برای نجات از تزریق نوک ساقه‌ها استفاده می‌شود. گل‌هایی با ساقه‌های چوبی، به عنوان مثال. گل رز اگر پس از پیرایش مدتی در آب داغ غوطه ور شود (پس از محکم کردن گیاه روی کاغذ) ماندگاری بیشتری خواهد داشت. به لطف این درمان، گل‌ها آب بیشتری می‌گیرند و ظاهر گیاهان را تازه می‌کند.

راه دیگر برای بازگرداندن طراوت گل‌های شاخه بریده این است که آنها را به طور کامل در یک کاسه پر از آب به مدت 2-3 ساعت بچینید. گلها باید آزادانه و ترجیحاً در یک اتاق خنک و تاریک شناور باشند. رزها تا زمانی که خیلی پژمرده نباشند، به ویژه به پاییز امسال واکنش مثبت نشان می‌دهند.

مراقبت از جعبه گل

مراقبت از ترکیبات فلاورباکس بسیار ساده تر است. گل‌ها در این نوع ترکیب در یک اسفنج فلورستیک خیس شده در آب قرار می‌گیرند. ما گل‌ها را از اسفنج بیرون نمی‌آوریم، بنابراین مجبور نیستیم آنها را کوتاه کنیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اسفنج را آب کنید.

آب تازه و خنک. برای یک فلاورباکس با اندازه متوسط، هر روز نصف لیوان آب بریزید. نکته مهم، هر چه تعداد گل بیشتر باشد، آب بیشتری روی اسفنج می‌ریزیم. بهتر است آب را در مرکز ترکیب بین گل‌ها بریزید. بقیه نشانه‌های قرارگیری مانند گل‌های داخل گلدان است. این نکته را در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا دست کم نگیرید.

بادوام ترین گل‌های شاخه بریده در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا

  •       آنتوریوم – جدا از ظاهر عجیب و غریب و ساختار اصلی آن، یک مزیت بسیار بزرگ دارد. می‌تواند تا 5-6 هفته در گلدان بماند! این نوع گل برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا مناسب ترین گزینه است.
  •       کیف‌های کوچک – بسیار بادوام و ظریف. آنها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها هستند. آنها به آب زیادی نیاز ندارند، بنابراین برای تزئینات بر اساس انواع مختلف ساختار، که در آن گل‌ها در ویال‌هایی با آب قرار می‌گیرند، عالی هستند.
  •       آلسترومرا – با گلهایی که در کوریمبوز جمع شده‌اند، کمی شبیه نیلوفرها هستند. آنها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها با سایه‌های گرم و سرد هستند. شایان ذکر است که گل‌های آلسترومریا بسیار بادوام تر از برگ‌ها هستند، بنابراین اغلب کاهش می‌یابد. این گل‌ها برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا گزینه مناسبی هستند.
  •       میخک – آنها بسیار بادوام هستند، در رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز محبوب هستند، بیشتر و بیشتر در انواع و رنگ‌های جدید ظاهر می‌شوند. آنها می‌توانند تا 3 هفته در گلدان بمانند. آنها همچنین برای مدت طولانی بدون آب می‌ایستند.
  •       مارگارتکی – اینها بدون شک یکی از بادوام ترین و ارزان ترین گل‌های شاخه بریده هستند. هزاران تنوع وجود دارد. همچنین انواع کامل، شبیه گل محمدی، به اصطلاح وجود دارد.

همچنین یک گروه کامل از انواع سانتینی و همچنین گل‌های مروارید با گلبرگ‌های سوزنی شکل وجود دارد. همچنین از نظر رنگ، این گل‌ها با غنای رنگ‌های بسیار شگفت‌انگیز – از سایه‌های مختلف زرد، سبز و صورتی، تا بورگوندی عمیق. آنها برای دسته گل‌ها مناسب هستند، هم به تنهایی و هم در جمع گل‌های دیگر. این گل‌ها برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا گزینه مناسبی هستند.

  •       Eustomy – اگرچه آنها ظریف به نظر می‌رسند، اما می‌توانند بسیار بادوام باشند. به همین دلیل، گلفروشان اغلب از آنها برای ایجاد دسته گل عروسی و جا دکمه استفاده می‌کنند. آنها اغلب در رنگ‌های سرد هستند: از سبز روشن، تا سفید و صورتی، تا بنفش بسیار تیره.
  •       لیلیوم‌ها – در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. آنها را می‌توان در تمام طول سال خریداری کرد و در بسیاری از موارد بیش از هفت روز دوام می‌آورد. به یاد داشته باشید که گونه‌های غیر معطر را انتخاب کنید، یعنی از گروه نیلوفرهای آسیایی، زیرا نیلوفرها گل‌هایی هستند که به خاطر رایحه بسیار تند خود معروف هستند. حذف بساک علاوه بر این باعث افزایش دوام و جلوگیری از لک می‌شود.
  •       آفتابگردان – از تابستان تا اواخر پاییز، آنها با قیمت‌های مقرون به صرفه در دسترس هستند. با ظاهری برازنده و ایده آل همراه با دکوراسیون روستایی. گل آفتابگردان به آب زیادی نیاز دارد.
  •       Strelitzia – معروف به پرندگان بهشت، ایده آل برای ایجاد گل آرایی استوایی، به خوبی آراسته برای حدود 14 روز تازه می‌ماند. این گل‌ها برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا گزینه مناسبی هستند.
  •       لیمونیوم – اغلب به عنوان پرکننده در گل آرایی استفاده می‌شود. آنها به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسند که هیچ گل دیگری در اطراف ندارند. با آب شیرین و هرس منظم می‌توانند تا 14 روز در گلدان دوام بیاورند.
  •       آماریلیس – با ساقه ضخیم، مستقیم و توخالی مشخص می‌شود. گلهای آنها زیبا، شیپوری شکل، باشکوه و شیک هستند. آنها در زمستان به فروش می‌رسند – بیشتر و بیشتر با کریسمس مرتبط می‌شوند. رایج ترین آنها انواع قرمز شدید، سفید و ماهی سالمون است. این گل‌ها برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا گزینه مناسبی هستند.

نکات کلیدی که در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا باید رعایت کنید

کلام پایانی

در این مقاله نکاتی را برای خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا بررسی کردیم. بعضی از انواع گل‌های گفته شده در زمان خرید گل مناسب با ماندگاری و دوام بالا بهتر انتخاب می‌شوند و محبوب تر از بقیه هستند، مانند گل‌های لیمونیوم. شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف گل‌ها به سایت گل بیار مراجعه کنید. ما در سریع ترین زمان ممکن بهترین گل‌ها را به عزیزان شما می‌رسانیم.

همچنین شما می‌توانید گل‌های آپارتمانی با ماندگاری بالا و گیاهان آپارتمانی با مراقبت کم را از گل بیار تهیه کنید.

سوالات متداول

چه گل‌هایی ماندگارتر هستند؟

نیلوفرهای روز که عملاً نابود نشدنی هستند، تقریباً در هر نقطه آفتابی به وفور گل می‌دهند. آنها مقاوم به خشکی و مقاوم در برابر حشرات هستند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و دو رنگ‌ها را ارائه می‌دهند. گلهای دیلی نیز در گلهای اولیه، اواسط و اواخر فصل موجود هستند.

چگونه متوجه شویم که یک گل برای خرید خوب است؟

انگشتان خود را به آرامی از ساقه تا انتهای گلبرگ بلغزانید. گلبرگ‌های گل‌های تازه باید سفت شوند. هنگامی که انگشتان خود را روی سطح زیرین گلبرگ‌ها حرکت می‌دهید به صدای خش خش ضعیف گوش دهید. این صدا نشانه طراوت در گل هاست.

چه چیزی باعث می‌شود یک گل طولانی ترین عمر را داشته باشد؟

آب تازه و تمیز گل‌های شاخه بریده شما را برای مدت طولانی تری زنده نگه می‌دارد. هر دو یا سه روز یکبار گل‌ها را از گلدان خارج کنید، گلدان را بشویید و آن را با آب تازه پر کنید. اگر شاخ و برگ در حال مرگ دارید، حتما آن را بردارید. قرار دادن چیدمان خود در یخچال به مدت یک شب به افزایش عمر گل شما نیز کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا