مقالات

بهترین گل ها برای تزئینات منزل در عید نوروز

چرا در چیدمان هفت‌سین از گل استفاده می‌شود؟

با نزدیک شدن فصل زیبا و باطراوت بهار، همه ما ایرانی‌های حال و هوای عید نوروز و جشن سال نو را حس می‌کنیم. نوروز برای همه ما یادآور دور هم جمع شدن خانواده و شادی و لذت است. هر سال نزدیک روز سال نو همه خیابان‌های شهر پرجنب‌وحوش و پرهیاهو می‌شود. بیشتر افراد در این روزهای سال به دنبال خرید هدیه‌های سال نو یا لباس عید یا مایحتاج سفره هفت‌سین و تعطیلات عید هستند. در این بین بازار میوه‌های نوبرانه هم بسیار داغ می‌شود. اما آیتمی که همه برای خرید و تهیه آن شور و شوق بیشتری دارند، گل و گیاه تازه برای سفره هفت‌سین و به مناسبت آمدن فصل بهار است. این موضوع آنقدر برای ما ایرانی‌ها مهم است که حتی یکی از سین‌های هفت‌سین را هم به سنبل که یک گل زیباست اختصاص داده‌ایم.

بدون شک همه ما دوست داریم برای نوروز بهترین باشیم. بهترین لباس و آرایش را داشته باشیم و همه‌ی قسمت‌های خانه‌مان را از قبل به خوبی تمیز و مرتب کرده باشیم. این مسئله تا جایی ادامه دارد که برخی حتی معتقدند که در لحظه آغاز سال نو اگر کار بدی بکنند تا آخر سال همان اتفاق برایشان تکرار می‌شود. بنابراین یکی از نکاتی که خیلی به آن توجه می‌کنیم، چیدمان سفره هفت‌سین است. به همین دلیل هم سعی می‌کنیم با خرید گل‌های خاص و زیبا، جلوه سفره‌یمان را بیشتر کنیم. 

همچنین یکی دیگر از دلایلی که از گل در چیدمان هفت‌سین استفاده می‌شود، آن است که، بهار با شادابی و نو شدن همراه است و برای ما یادآور گل و سبزه و طراوت است. برای این‌که این مفاهیم را به خانه خود ببریم، از گل‌های متنوع استفاده می‌کنیم. در ادامه این مقاله از گل‌بیار بهترین گل‌ها برای تزئین در نوروز را به شما معرفی می‌کنیم.

قبل از خرید گل برای نوروز این موارد را در نظر بگیرید!

  • اندازه سفره هفت‌سین:

با توجه به اندازه سفره هفت‌سین گل بخرید. به طور مثال اگر سفره هفت‌سین کوچکی دارید، خرید یک گلدان خیلی بلند برای آن مناسب نیست. برای سفره‌های بزرگ هم یک گل کوچک کافی نیست. پس تناسب را رعایت کنید.

  • رنگ اجزای هفت‌سین:

رنگ در کوراسیون یکی از پراهمیت‌ترین موارد است. اگر رنگ وسایلی که در هفت‌سین قرار‌می‌دهید سفید است، همه رنگ‌ها را می‌توانید استفاده کنید.

  • سبک دکور کردن سفره هفت‌سین:

می‌خواهید سفره شما مینیمال و ساده باشد یا دوست دارید حسابی شلوغ باشد و جلب توجه کند؟ برای هر کدام از این سبک‌ها گل‌های مخصوص وجود دارد. مثلا برای سبک‌های مینیمال بهتر است از گل‌هایی با رنگ سفید یا سبز استفاده کنید. همچنین اگر سبک‌های شلوغ‌تر را دوست دارید گل‌های رنگارنگی مانند لاله انتخاب بهتری هستند.

بهترین گل‌ها برای تزئین در نوروز

بهترین گل‌ها برای تزئین در نوروز

  • سینره:

اگر می‌خواهید یک گلدان پر از گل‌ها متراکم با رنگ‌های صورتی و بنفش به دیگران هدیه دهید که جلوه خوبی داشته باشد، سینره انتخابی عالی است. البته اگر سفره هفت‌سین بزرگ و شلوغی چیدمان کردید هم می‌توانید این گل را در کنار بقیه آیتم‌ها قرار دهید.

  • نرگس:

شاید گل نرگس را در اواخر پاییز هم دیده باشید، اما این گل در اصل یک گل بهاری است که عطر فوق‌العاده‌ای دارد. اگر سفره هفت‌سین شما به رنگ سبز یا سفید یا حتی زرد است، این گل را حتما تهیه کنید.

  • پامچال: 

گلی کاملا بهاری که معمولا آن را به صورت گلدانی و در خاک می‌فروشند. اگر قصد دارید برای نوروز گلدان گل پامچال بخرید، پیشنهاد ما به شما این است کع گلدان‌های پلاستیکی و سیاه رنگ آن‌ها را تغییر دهید و آن‌ها را داخل گلدان جدید و سقید رنگ قرار دهید.

  • ژربرا:

ژربرا که به آن دیزی هم می‌گویند یک گل فوق‌العاده زیباست. ظاهر این گل شبیه به آفتاب‌گردان‌های کوچک رنگارنگ است. این گیاه رنگ‌های متنوعی دارد و جلوه سفره هفت‌سین را بیشتر می‌کند. این گل شادابی و لطافت را به فضا می‌بخشد. این گیاه گل‌برگ‌های باریک و بلندی دارد که بسیار متراکم هستند. همچنین ساقه‌ی آن به نسبت دیگر گل‌ها ضخامت بیشترب دارد و به راحتی می‌توان آن را در گلدان‌های بلند قرار داد.

  • لاله:

لاله نماد بهار و نو شدن سال است. در روز‌های نزدیک به نوروز، هر کجا که بروید، این گل‌ها را پیدا خواهید کرد. لاله بسیار زیبا و رنگارنگ است و همه رنگ‌های آن در بازار موجود هستند. پس می‌توانید با خیال راحت آن را با هر رنگ از وسیله‌های هفت‌سین هماهنگ کنید تا هارمونی زیبایی داشته باشند.

  • شب‌بو

یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای چیدمان سفره هفت‌سین گل شب‌بو است. این گل رنگ‌های متنوعی از سفید تا قرمز و بنفش دارد و با هر رنگ دیگری می‌توان آن را هماهنگ کرد. گل شب‌بو عطر بی‌نظیری هم دارد که شادابی و طراوت زیادی به سفره‌تان می‌بخشد. این گل ساقه بلندی دارد و برای سفره هفت‌سین‌های بزرگ‌تر انتخاب مناسبی است.

سنبل، گل نماد نوروز

سنبل گلی است که باید در هفت‌سین وجود داشته باشد. سنبل‌ها در رنگ‌های محدودی مانند، صورتی، بنفش و سفید به بازار عرضه می‌شوند. این گیاهان را در گلدان‌های خاکی می‌فروشند و شما می‌توانید گلدان آن را برای زیبایی و جذابیت بیشتر تغییر دهید. اگر می‌خواهید که گلدان گیاهانتان را تغییر دهید ولی نمی‌دانید این کار را چطور انجام دهید مقاله همه چیز درمورد تعویض خاک و گلدان گیاهان از سایت گل‌بیار را بخوانید.

استفاده از گل مصنوعی برای نوروز ممنوع

اگر شما هم از دسته کسانی هستید که علاقه زیادی به گل مصنوعی دارند، باید به شما بگوییم که استفاده از گل‌های مصنوعی برای عید نوروز جلوه زیبایی نخواهد داشت. این گل‌ها طراوت و زیبایی گل‌های طبیعی را ندارند. همچنین معمولا با خاک گرفتن رویشان رنگشان کدر می‌شود و همان زیبایی اولیه را هم از دست می‌دهند. بنابراین بهتر است، برای نوروز از گل‌های تازه استفاده کنید، تا هم از عطرشان بهره ببرید هم زیبایی دوچندانی داشته باشند.

نتیجه گیری

عید نوروز مهم‌ترین جشن ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید، پس نباید از هیچ تلاشی برای آن غافل شویم و باید با هر بودجه‌ای سعی کنیم سفره‌های هفت‌سین زیباتری داشته باشیم. استفاده از گل‌ها و گلدان‌های زیبا، جذابیت سفره هفت‌سین را چند برابر می‌کند. این گل‌ها حال و هوای بهار را با خود به خانه شما می‌آورند. همچنین اگر از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید، ممکن است دوامشان تا آخر تعطیلات نوروز حفظ شود. به خصوص اگر گل‌هایی را تهیه کنید که همراه با گلدان هستند و ریشه در خاک دارند. این دسته از گل‌ها برای مدت طولانی‌تری سالم باقی می‌مانند. حتی می‌توانید آن‌ها را در حیاط یا گلدان‌های دیگر هم بکارید. ما در سایت گل‌بیار همه نکات مرتبط با گیاهان را برایتان بازگو می‌کنیم تا در هر شرایطی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا