مقالات

گل‌های آپارتمانی سایز بزرگ برای دکوراسیون

کدام گل‌های آپارتمانی سایز بزرگ برای دکوراسیون مناسب هستند؟

گل و گیاهان زینتی و کوچک زیبایی خانه را دوچندان می‌کنند. مثلا قرار دادن یک گلدان گل رز روی میز شام یا یک گلدان گل لاله در اتاق نشیمن، فضا را آرامش‌بخش، دلنشین و خوشبو می‌کند. با این وجود، گل و گیاهان کوچک جلوه و طراوت گلدان‌های بزرگ را ندارد.

اگر شما هم اهل باغبانی و مراقبت از گل و گیاهان باشید، می‌دانید که گیاهان بزرگ‌تر، فضای خالی خانه را به راحتی و به زیبایی تمام پرمی‌کنند. همچنین این گیاهان بزرگ معمولا چون دوران مهم رشد خود را طی کرده‌اند به مراقبت کمتری نیاز دارند. دکور کردن یک آپارتمان با متراژ متوسط با گلدان‌های گل و گیاه بزرگ کار سختی نیست، اما برای انجام آن، توجه به چند نکته ضروری است تا خانه شما، تبدیل به یک بهشت رویایی شود. با گل‌بیار همراه باشید تا شما را با نکات مهم درباره گل‌های آپارتمانی سایز بزرگ برای دکوراسیون آشنا کنیم.

۱.کاکتوس سیب پرو یا کاکتوس سرئوس

این کاکتوس‌ها ظاهری مدرن و جالب دارند و ارتفاع آن‌ها معمولا زیاد است. این کاکتوس‌ها می‌توانند میوه‌های قرمز مانند و کروی شکل بدهند. اگر خانه شما طراحی دکوراسیون محلی و یا بوهمیان دارد، این کاکتوس انتخاب خیلی خوبی برایتان است. همچنین این گیاهان در کنار دیوارهای بافت‌دار، مانند دیوار چوبی یا آجری، جلوه بهتری دارند. ویژگی عالی این گیاه، نیاز کم آن به نور خورشید است.

۲.گیاه دراسینا

این گیاه معمولا ساقه‌های ضخیم چوبی و برگ‌های درازی به رنگ سبز تیره دارد. برگ‌های آن عموما زیاد هستند و در همه‌ی جهات رشد می‌کنند. این گیاه نیاز به مراقبت و توجه زیادی ندارد و به راحتی خود را با شرایط محیطی وفق می‌دهد. به همین دلیل هم برای افرادی که تجربه کمی در نگهداری از گل و گیاه دارند، مناسب است.

۳.گیاه بامبو

بامبو یکی از گیاهانی است که به راحتی و سرعت رشد می‌کند. این گیاه لوله‌ای و بلند ظاهر بسیار زیبایی دارد و جذابیت بصری خاصی برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها دارد. همچنین این گیاه در آب رشد می‌کند و نیاز به خاک و کود ندارد. با این حال خیلی از افراد بامبو را در خاک هم می‌کارند. البته باید توجه کنید که دمای مکانی که بامبو را نگه‌داری می‌کنید نباید سرد باشد.

۴.سانسوریا

سانسوریا که در اصطلاح به آن گیاه مار هم می‌گویند، یکی از بهترین انتخاب‌های گل‌های آپارتمانی سایز بزرگ برای دکوراسیون است. این گیاه برگ‌های بلند و نازک و تیره رنگی دارد. برگ‌های سانسوریا معمولا تیز و نیزه مانند هستند. این گیاه نیاز به آبیاری دائمی ندارد. در واقع تنها نکته‌ای که در نگهداری از این گیاهان مهم است، این است که خاک گلدانش نباید برای مدت طولانی خیس و مرطوب باشد.

۵.زامیفولیا

این گیاه برگ‌های ضخیم و دایره شکلی دارد که ظاهرش را بسیار جذاب کرده‌اند. زامیفولیا رشد زیادی دارد و می‌تواند به راحتی رشد کرده و خیلی بزرگ شود. این گیاه آپارتمانی زیبایی خانه‌تان را دوچندان می‌کند. همچنین قیمت این گیاه هم به نسبت زیبایش آنقدر بالا نیست. همچنین این گیاه به راحتی قابل تکثیر بوده و قابلیت قلمه زدن دارد.

۶.گیاه فیکوس

این گیاه برگ‌های ضخیم و تیره‌ای دارد. این برگ‌ها به دلیل براق بودن سطحشان، جلوه‌ی بیشتری دارند. اصل و ریشه این گیاه به مناطق استوایی باز می‌گردد. این گیاه به نور معمولی در روز نیاز دارد. در نتیجه بهتر است که آن را در کنار پنجره‌های شرقی یا جنوبی بگذارید. جالب است بدانید که این گیاه از تیره‌ی درختان انجیر است. 

۷.گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری یکی از آن گیاهانی است که به خوبی رشد می‌کند و به راحتی بزرگ می‌شود. در نتیجه تا زمانی که کوچک است باید آن را در یک گلدان بزرگ و جادار بکارید تا بعدا دچار مشکل نشوید. این گیاه به مراقبت زیادی احتیاج ندارد و تنها کمی توجه به آن برای سالم ماندنش کافی است. برگ‌های پهن و تو خالی این گیاه بسیار زیبا هستند و اگر نور آفتاب به آن‌ها بتابد خیره‌کننده و زیباتر می‌شوند.

۸.گل صلح یا اسپاتی فیلوم

این گیاه زیبایی بی‌نظیری دارد. برگ‌های پهن و بزرگ این گیاه همراه با گل‌های سفید اسپاتی فیلوم زیبایی فضا را چندین برابر می‌کند. اگر به خوبی از این گیاه مراقبت کنید، گل‌های زیبایی می‌دهد که هم بوی خوب و هم ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند. گل‌های این گیاه سفید و زیبا هستند و به همین دلیل هم به گیاه صلح معروف است. این گیاه برای مکان‌هایی که نور کمتری دارند مناسب است. این گیاه به راحتی رشد کرده بزرگ می‌شود. اما اندازه آن مناسب آپارتمان‌هاست.

پیشنهادهای خاص

پیشنهادهای خاص برای افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند!

  • درخت زیتون

درخت زیتون یکی از زیباترین انواع گیاهان خاص و متفاوت است. این درخت برگ‌های نازک کم رنگ دارد. برگ‌های پر و متراکم این گیاه جلوه فوق‌العاده‌ای به خانه‌هایمان می‌بخشند. بهترین انتخاب برای نگهداری درخت زیتون، قرار دادن آن در گلدانی سفالی و سفید رنگ است. رنگ سفید جلوه رنگ سبز را بیشتر می‌کند.

  • درخت لیموترش 

یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین ایده‌ها برای خرید یک گلدان زیبا که در عین حال، طراوت و لطافت را به محیط خانه شما بیاورد، درخت لیموترش است. این درخت شاخه‌های در هم تنیده‌ای دارد. برگ‌های آن نیز به رنگ سبز تیره هستند. برگ‌های این درخت متراکم اما نازک و کوچک هستند. در خانه‌ی کمتر کسی ممکن است این درخت را پیدا کنید. به همین دلیل هم یکی از خاص‌ترین گیاهانی که می‌توانید برای بهتر کردن جلوه دکوراسیون داخلی آپارتمان تهیه کنید، گلدان گیاه لیموترش است.

نکات مهم دکوراسیون درباره تابش نور به گیاهان بزرگ

توجه به جای پنجره‌ها یکی از پراهمیت‌ترین نکات برای انتخاب گل‌های آپارتمانی سایز بزرگ برای دکوراسیون  است. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در رشد و سلامت گیاه، میزان نوری است که به آن می‌تابد. در واقع هر گیاهی به میزان متفاوتی از نور آفتاب نیاز دارد.

به علاوه همه ما می‌دانیم که پنجره‌های جنوب، شرقی و غربی نور زیادی را به داخل آپارتمان می‌آورند. این در‌حالی است که پنجره‌های شمالی اغلب نور کمتری دارند. در نتیجه نباید گیاهان را در نزدیکی پنجره‌های شمالی قرار دهید. البته برای گل و گیاهانی که به نور کمتری احتیاج دارند، توجه به این امر اهمیت کمتری دارد.

نکات مربوط به آبیاری گل و گیاهان بزرگ در آپارتمان

یکی دیگر از نکات مهم که در سالم نگهداشتن گلدان‌ها و حفظ زیبایی دکوراسیون منزل به شما کمک می‌کند، توجه به نحوه‌ی آبیاری است.

بسیاری از گل و گیاهان بزرگ به تعداد دفعات کمتری از آبیاری در روز نیازمند هستند. با این حال این گیاهان به کود بیشتر و قوی‌تری نیاز دارند. 

توجه داشته باشید که خاک گیاه باید حتما در طول روز به درجه‌ای که کمی خشک شود برسد. پس دائم و بیش از حد گیاهان بزرگ را آبیاری نکنید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های آبیاری گیاهان مقاله بهترین روش های آبیاری گلدان را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

یکی از بهترین وسایلی که دکوراسیون خانه‌های آپارتمانی را زیبا می‌کند، گلدان‌های گل و گیاه هستند. این گیاهان با رنگ سبز و ظاهر خاصی که دارند، به فضای خانه حال و هوای بهتری می‌بخشند. مثلا یک اتاق‌خواب با دیوارها و ملحفه‌های سفید، بدون یک گلدان گل و گیاه بزرگ، ظاهری معمولی و حتی خسته کننده دارد. بنابراین بهتر است با استفاده از گیاهان خاص به آن فضا روح و جان ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا