مقالات

گل های استفاده شده در عطر های معروف

همه ما روزانه برای بیرون رفتن از خانه و یا به طور کلی خوشبو بودن از انواع عطر و ادکلن استفاده می‌کنیم. عطر ها نماد بوی خوش هستند و حس خوب و خوشایندی به ما و اطرافیانمان منتقل می‌کنند. سازندگان و برند های مطرح عطر و ادکلن در جهان همواره به دنبال ایجاد بو ها و تجربه های جدید و منبع الهامی برای ایجاد این بوی خوش هستند. گل ها یکی از بهترین منابع برای الهام گرفتن در زمینه ساخت عطر هستند و در عطر های معروف بسیاری از عصاره گل های مختلف استفاده شده است. در ادامه با برخی از گل های استفاده شده در عطر های معروف و خود این عطر ها آشنا خواهید شد.

استفاده از گل ها در ساخت عطر و ادکلن

گل ها در تمام جوامع به عنوان سمبلی از پاکی، زیبایی و بوی خوش شناخته می‌شوند و بسیاری از عطر ها نیز از بوی طبیعی گل ها الهام می‌گیرند و یا با عصاره واقعی گل ساخته می‌شوند. گل های استفاده شده در عطر، گل های خاصی هستند که بوی دلنشین و ماندگاری دارند و می‌توان از ترکیب آن ها با عصاره های دیگر بوی جذابی به دست آورد.

بسیاری از مردم علاقه دارند عطری که می‌زنند بوی طبیعی گل ها را به همراه داشته باشد تا حال خوبی به آن ها منتقل کند و در تمام طول روز همراهشان باشد. به همین دلیل شرکت های عطرسازی روز به روز بیشتر به استفاده از گل ها در ساخت عطر و ادکلن روی می‌آورند. 

باید توجه داشته باشید که بوی نهایی عطری که در آن از گل استفاده شده تفاوت زیادی با بوی طبیعی یک شاخه گل دارد و مواد و ترکیبات بسیاری به این عصاره اضافه می‌شوند. در برخی موارد نیز بوی چند گل در عطر با یکدیگر ترکیب می‌شوند و نتیجه جالبی ایجاد می‌کنند. 

از ترکیب عصاره یک گل با ترکیبات شیمیایی مختلف و عصاره های دیگر هر بار بوی جدیدی خلق می‌شود که رد و اثری از بوی گل اولیه دارد. ادکلن های امروزی دارای نت های آغازی، میانی و نهایی هستند که بر اساس مدت زمانی که از اسپری کردن عطر می‌گذرد بو های مختلف آن احساس می‌شوند.

اگر به بوی گل خاصی مانند گل یاس علاقه دارید می‌توانید عطر های معروف و خوشبوی بسیاری را پیدا کنید که طیف های مختلفی از بوی یاس را به شما هدیه می‌دهند و حس اینکه واقعا بوی گل می‌دهید را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌کنند.

گل های استفاده شده در عطر

همانطور که گفته شد، گل های استفاده شده در عطر باید ویژگی های خاصی داشته باشند و هر گلی برای ساخت عطر مناسب نمی‌باشد. برخی گل ها که رایحه های خاص و ملایم دارند و در ترکیب با سایر مواد بوی خوبی ایجاد می‌کنند، گزینه مناسبی برای ساخت عطر خواهند بود. امروزه تنوع گل های استفاده شده در عطر بسیار بیشتر شده و مردم بیشتر به خرید ادکلن هایی با بوی گل تمایل دارند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین گل های استفاده شده در عطر آشنا خواهید شد. 

گل یاس 

گل یاس یا همان یاسمن یکی از معروف‌ترین گل های استفاده شده در عطر است که در ادکلن های معروف بسیاری رد بوی آن را پیدا می‌کنید. گل یاس سال ها است که برای ساخت عطر های مختلف به کار می‌رود و همچنان طرفداران خاص خود را دارد. عطر های مردانه و زنانه با این گل ساخته می‌شوند و می‌توانند بوی شیرین یا تلخ داشته باشند.

عطر های امروزی که با گل یاس ساخته می‌شوند و یا از بوی آن الهام می‌گیرند دارای بوی بسیار ملایم و ترکیب بوی یاس با عصاره ها و ترکیبات دیگر هستند. گل های استفاده شده در عطر باید در شرایط کاملا مطلوب پرورش داده و در موقع مناسب چیده شوند. همچنین گل های یاس باید بلافاصله پس از چیده شدن مورد استفاده قرار گیرند تا رایحه آن ها در قوی‌ترین حالت خود باشد.

گل رز

شاید تصور شما بر این باشد که گل های رزی که از گل فروشی خریداری می‌کنید بوی چندانی ندارند، پس چگونه از آن ها عطر تولید می‌شود؟ باید توجه داشته باشید که گل رز گونه های مختلفی را شامل می‌شود که برخی از آن ها بوی مطبوعی دارند و برخی بوی خاصی نمی‌دهند. در واقع گونه های بودار گل رز از سالیان بسیار دور برای خوشبو کردن محیط و افراد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

گل رز علاوه بر ظاهر زیبا می‌تواند بوی بسیار دلنشینی و ملایمی داشته باشد و در ساخت عطر و ادکلن استفاده شود. گل های استفاده شده در عطر در ترکیب با سایر مواد و عصاره ها دچار تغییرات بسیاری می‌شوند، با این حال شما در نهایت می‌توانید بوی رز را از میان تمام نت های دیگر تشخیص دهید.

گل رز علاوه بر عطر در بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مانند انواع کرم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوی خوش این گل حس طبیعت را به شما منتقل می‌کند و ترکیب آن با سایر مواد در یک عطر باعث ایجاد یک رایجه به یاد ماندنی و خاص خواهد شد.

شکوفه های مرکبات

یکی دیگر از انواع گل های استفاده شده در عطر های معروف دنیا، شکوفه های مرکباتی همچون پرتقال هستند. این روز ها عطر های خوشبوی بسیاری را می‌توانید پیدا کنید که پایه اصلی آن ها شکوفه مرکبات است. همانطور که می‌دانید شکوفه ها مدت کوتاهی روی درختان هستند و باید به دقت و به موقع چیده شوند و مورد استفاده قرار گیرند. 

بوی مرکبات و شکوفه آن ها حس تازگی و شادابی را به شما منتقل می‌کند و امروزه عطر های حاوی این عصاره طرفداران بسیاری دارند. در برخی عطر ها از رایحه خود میوه هایی مانند پرتقال نیز استفاده می‌شود. با این حال استفاده از عصاره شکوفه آن ها بسیار رایج‌تر است.

گل یلانگ یلانگ

گل یلانگ یلانگ گلی عجیب و جالب است که بیشتر به عنوان یکی از معروف‌ترین گل های استفاده شده در عطر شناخته می‌شود. این گل در جنوب شرقی آسیا فراوان‌تر است و در کشور های این حوزه یافت می‌شود. این گل رایحه بسیار جذاب و مناسبی برای ساخت عطر دارد و امروزه در عطر های بسیاری از آن استفاده می‌شود.

گل یلانگ یلانگ باید در ساعت مشخصی از روز و در بازه خاصی از طول عمر خود برداشته شود تا بهترین و قوی‌ترین بو را داشته باشد. همچنین پس از چیده شدن نیز باید به سرعت عصاره گیری شود تا بوی آن از دست نرود.

گل های استفاده شده در عطر

عطر های معروف دنیا با بوی گل

گل های استفاده شده در عطر های معروف دنیا در موارد بسیاری مشترک هستند. با این حال به علت ترکیب این گل ها با مواد و ترکیبات متفاوت در هر عطر، بو های نهایی این ادکلن ها با یکدیگر فرق می‌کند. اگر شما هم علاقه دارید که عطرتان حاوی بوی گل باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین عطر های گلی را بشناسید.

1-کوکو شنل مادمازل: عطر کوکو شنل مدل مادمازل یک عطر زنانه با بوی شیرین و جذاب است که در سال 2001 به بازار معرفی شد. این عطر به قدری پر طرفدار و محبوب شد که تا سه سال پس از عرضه به عنوان بهترین عطر زنانه شناخته می‌شد. مادمازل علاوه بر بوی خوش و حاوی گل، دارای ماندگاری و پخش بوی فوق العاده است.

گل های استفاده شده در عطر مادمازل متنوع هستند و در نت های مختلف بوی گل های متفاوتی را احساس خواهید کرد. در نت اولیه بوی شکوفه پرتقال، میوه پرتقال، ترنج و ماندارین حس می‌شود. در نت میانی از بوی گل رز، یلانگ یلانگ و ماندارین استفاده شده و در نت پایانی بوی وانیل، نعناع هندی و مشک احساس خواهد شد. ترکیب بوی میوه ها و گل ها با یکدیگر حس طبیعت، شادابی و تازگی را به خانم ها منتقل می‌کند و همچنان خانم های بسیاری در سراسر دنیا به این عطر جذب می‌شوند.

2-گود گرل کارولینا هررا: عطر گود گرل از برند کارولینا هررا یک عطر شیرین و زنانه با بوی ملایم است که برای فصل های سرد سال انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. این عطر با بوی یاس جذابش شناخته می‌شود و با وجود بو های مختلف در نت های آن، بوی یاس در نت میانی بیشتر از همه حس می‌شود. 

این عطر در سال 2009 معرفی شد و به سرعت طرفداران خود را پیدا کرد. در نت اولیه آن بوی ترنج، پرتقال و خربزه، در نت میانی بوی گل یاس، پرالین و رز و در نت پایانی بوی چوب و دارچین استشمام می‌شود. این عطر احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند و برای هدیه دادن نیز بسیار مناسب است.

3-شنل چنس: عطر شنل مدل چنس یکی از بهترین عطر های حاوی رایحه گل است که در سال 2003 وارد بازار شده و از آن زمان تا کنون همچنان پرفروش است. نت میانی این عطر حاوی بوی یاس است که بیش از باقی رایحه ها حس می‌شود. شنل چنس دارای بوی شیرین و گرم می‌باشد و برای استفاده در فصول سرد سال توصیه می‌شود.

نت ابتدایی مدل چنس دارای رایحه فلفل، لیمو و آناناس، نت میانی آن حاوی گل یاس و سنبل و نت پایانی شامل مشک و برخی رایحه های دیگر است. این عطر بوی طبیعت را با ترکیب شیرینی از سایر رایحه ها به شما هدیه می‌دهد و می‌توانید مطمئن باشید که همه جا شما را با آن به خاطر می‌آورند.

نتیجه گیری

در این مقاله با برخی از گل های استفاده شده در عطر های معروف دنیا و سه مورد از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین عطر هایی که حاوی عصاره و بوی گل ها هستند آشنا شدید. گل ها بهترین منبع برای خلق بو های جدید و دلنشین هستند که در هر عطری استفاده شوند فروش آن را تضمین می‌کنند.

اگر ادکلنی که به صورت روزانه استفاده می‌کنید بوی گل داشته باشد، علاوه بر اینکه خودتان حس شادابی و سرزندگی حضور در طبیعت و در میان گل ها را تجربه خواهید کرد، اطرافیانتان نیز از بوی این عطر لذت خواهند برد.

سوالات متداول

1-چگونه با گل ها عطر تولید می‌شود؟

معمولا گل هایی که دارای عطر های قوی هستند و بوی آن ها در ترکیب با سایر مواد شیمیایی خوب جواب می‌دهد، در شرایط مطلوب و مناسبی پرورش داده می‌شوند و در بهترین زمان و با بیشترین اثر بو چیده می‌شوند. سپس از این گل ها عصاره گیری به عمل می‌آید و این عصاره با سایر ترکیبات عطر مخلوط می‌گردد.

2-آیا عطر های حاوی گل گران قیمت هستند؟

با توجه به تنوع بالای عطر های حاوی گل در میان ادکلن های امروزی، می‌توانید عطر هایی با قیمت مناسب را نیز بیابید. با این حال برند های معروف فشن و عطر و ادکلن در دنیا که عطر هایی با رایحه گل تولید می‌کنند معمولا قیمت های بالایی برای این عطر ها در نظر می‌گیرند.

3-کدام گل ها در عطر بوی بهتری دارند؟

گل های بسیاری را می‌توان برای بهبود بوی عطر مورد استفاده قرار داد. با این حال گل هایی مانند رز، یاس و شکوفه های مرکبات بوی بسیار دلنشین و زیبایی در عطر ایجاد می‌کنند که با یک بار حس کردن آن، بوی عطر را فراموش نخواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا